NA Arten (NOS)

Hallo allemaal,

Ik volg een opleiding tot horlogemaker en dit schooljaar komt stilletjes aan tot een eind. Een jaar lang heb ik gewerkt aan een Chinees uurwerk (ETA 6497 kloon). Voor volgend jaar gaan we leren lassen, plamuren, isoleren en metselen op een ETA 2824.
Het derde jaar gaat de Valjoux 7750 slachtoffer worden van mijn chirurgisch werk.
Dus ik was al een tijdje aan het zoeken naar een horloge met een 2824/2824-2 uurwerk.
Aan kandidaten geen gebrek maar liefst zo goedkoop mogelijk in een beetje deftige conditie was een vereiste.
Tot een klasgenote kwam aanzetten met dit horloge.
Haar vader was vroeger horlogemaker geweest en dit horloge had ze nog in onverkochte stock liggen.
In zulke aantallen dat ze de hele klas en waarschijnlijk ook andere klassen kan voorzien van zo’n uurwerk. Top dus en bespaart me wat zoekwerk.

Echter had ik van dit merk nog nooit gehoord. Heeft iemand meer info hierover?

Tijd voor plaatjes

17 likes

Horloge opleiding zei je toch? :rofl: Veel succes verder! Ik ken het merk Arten niet, maar er zijn hier experts die beter weten.

1 like

Ze hebben veel modellen:

1 like

Leuk horloge en aardige klasgenote. Zag in Mikrolisk dat het in Milaan is geregistreerd maar verder kennik het ook niet. Succes met metselen :brick: :+1:

3 likes

Sow, mooi gebaar. Vind het ook een mooi horloge, maar ken het merk verder niet.
Zit nu zelf in het 3de (ook op Syntra?). Scheelt een hoop als je een eigen hebt want de uurwerken van de school waren aardig versleten na al het studenten gepruts :sweat_smile:

1 like

Ja inderdaad. Bij Syntra in Hasselt. Ik krijg les van Monique en Erik.
De dinsdag middag klas. Als jij van je 7750 afwil op het einde van dit jaar dan wil het wel overnemen.

1 like