NA Astree Watch vintage

En op eens komt hij voorbij, je probeert het eerst te negeren want er zijn er al genoeg in de doos.
Maar op een of andere manier vergeet je hem niet, dus toch maar contact opgenomen en zoals vaker de deal gesloten.
Dan een aantal dagen wachten tot hij binnen is, het open maken van het pakketje en dan… Enige teleurstelling :frowning_face:
Op de foto’s was hij egaal goud kleurig, in werkelijkheid had hij 3 kleuren goud

Na de teleurstelling toch verdergekeken, toen zag ik weer waarom ik hem gekocht had: de wijzerplaat :heart_eyes:
Mooie diep donker blauwe sunburst, rode datum en seconde wijzer samen met goude markers en wijzers.
Ik denk dat een vorige eigenaar creatief is geweest en zelf witte vlakjes op de markers heeft geplakt, dit lijkt mij niet helemaal origineel maar origineel is het wel :wink: moet ook zeggen dat ik het best fraai vind.
Dus omdoen en dan zien we wel, tijdje gedragen (loopt goed op tijd) maar de diverse goudkleuren iriterde wel dus hop in de kist.
Van de week een cape cod doekje er overheen gehaald, erger maken ging toch niet.
Wonder boven wonder de vlekken verdwenen direct met 2 poets bewegingen, hij is nu nog maar 2 kleurig goud (alleen langs de randen).
Nou daar kan ik wel mee leven, oordeel zelf:


Nu weer helemaal happy met mij aanwinst :smiley:

6 likes

Prachtig horloge !
Geweldige tekst ook naast het datumvenster.
Gefeliciteerd met deze NA !

1 like

Speciaal voor het geval je niet meer weet waarvoor dat cijfer staat :grin:

Tevens is het bandje ook perfect uitgekozen, ook donker blauw zoals de wijzerplaat.
Weet iemand ook iets meer over astree Watch? Was dit een plak merk of iets meer.
Als het goed is zit er dit uurwerk in

1 like

Die donkere vlekken waren oxidevlekken. Komt vaak voor bij vergulde horloges, maar zelfs ook wel bij massief gouden horloges. Het is namelijk meestal geen 24 karaat goud, maar 18 of 14k. Er zitten dus andere metalen in die wel oxideren (Het goud zelf oxideert niet). Deze vlekken kun je er inderdaad makkelijk af poetsen.

De afwijkende kleur langs de randen is het messing basismateriaal dat tevoorschijn gekomen is omdat de goudlaag er daar afgesleten is. Dat gebeurt altijd het eerst op hoeken en randen, daar slijt het het hardst.

Evenwel veel plezier met de aanwinst :+1:

2 likes

Gefeliciteerd! :ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2::+1:t2:

1 like