Nieuwe aankoop alvast als verjaardagskado voor mijzelf. Ik was eigenlijk op zoek naar een mooie vintage versie van deze Atlantic Worldmaster maar uiteindelijk toch voor nieuw gegaan want deze is iets groter. Alhoewel niet helemaal nieuw, deze uitgave is van 10 jaar terug voor het 125 jaar jubileum van het model of merk, en inmiddels is dat al 135 jaar. Wel even tijdelijk bandje verwisseld, want originele bandje was wel erg begrafenisondernemer zwart. Nog in afwachting van wat andere bandjes die mij beter staan.
Het is een zwitsers merk uit 1888 dat je hier maar weinig ziet. Zit volgens mij een ETA 2824 uurwerk in. Wat echt opvalt is de extreme dome van de onderzijde van het saffier. Het is daardoor net een loep om de prachtige wijzerplaat te bewonderen. Toch stoort dit niet maar is net een juweeltje.
Mooie aanwinst! Ik word hier, als bezitter van een vintage erfstuk Atlantic World Master uit de jaren 80, alleen maar ontzettend blij van!
Je ziet dit merk inderdaad veel te weinig in Nederland terwijl ze een flinke historie hebben.
Ik kom af en toe in Polen en daar zie je ze in veel horloge winkels.
Deze heb ik idd ook van een Poolse AD aangeschaft. Je kan ook bij Atlantic zelf bestellen maar ik denk omdat dit al iets ouder model is dat ik via deze dealer een mooie prijs kon pingelen.
Gefeliciteerd met deze mooie, bijzondere aanwinst. Inderdaad een erg ondergewaardeerd merk hier te lande. Zelf heb ik er ook één, een Atlantic Seacrest, gekregen bij mijn afscheid van KPN. Gewoon een quartz en zeker niet zo exclusief als de jouwe, maar evengoed gekoesterd.