NA Auguste Reymond Charleston

Soms kom je een klokje tegen dat de drang om hem aan te schaffen het weer eens wint van het verstand…
Zo ook deze keer, en heb ik de Auguste Reymond Charleston aangeschaft. Bijzonder weinig gedragen (stickers nog op het glas en op de achterkant). Draag hem nu een paar dagen maar vind het een “lekker” klokje. Ben wel fan van de klassieke uitstraling. Kwam keurig met mooie doos en de gebruiksaanwijzing.

Onder de motorkap ligt de ETA 2824-2 (kan overigens ook een SW200 zijn, daar zijn ze ook mee geleverd). Gezien de 25 Jewels op de rotor, kwam ik op de ETA uit (SW-200 heeft nl. 26 Jewels). Mocht iemand anders een ander inzicht hebben dan hoor ik het graag.

Originele stickers zijn nog heel duidelijk te zien.

Het horloge draagt gewoon lekker, en moet zeggen dat ik toch wel van iets grotere diameters hou, vind ik dit klokje ondanks zijn bescheiden afmetingen bijzonder fijn dragen.

Ook de sticker op de achterkant is duidelijk zichtbaar aanwezig (en ik laat hem er nog wel even zitten). Heb ook nog maar een wristshot gemaakt (anders wordt er vast om gevraagd :wink: )

7 likes