NA autodromo group B met rallygenen.

het enige A.I. plaatjes in dit topic. pinky promise.

Het is even geleden dat ik de digitale pen pakte en mijn aankoop met jullie deelde.
Gisteren kwam er een pakketje binnen uit Italië.
Het land van heerlijk eten, prachtige heuvels waar cipressen de met grind geplaveide oprijlanen verraden waar je in je Lancia Stradale richting je huis rijdt met de lavende avondzon nog net op je gezicht. Je Persol berg je op op onder de zonneklep, het draaien van de sleutel in het contactslot laat het rauwe gebrom stoppen en bij het openen van het portier hoor je de krekels, ruik je een combinatie van olie en warm hout…

Ik zie dit wel voor me

geen knopje op je sleutel maar het bevredigende geluid van de sleutel die zijn weg zoekt in het slot waarna een mechanische klik de sloten simultaan draait. Je kijkt op je Autodromo en ziet dat je nog net tijd hebt voor een espresso. Het geluid van het knisperende grind onder je voeten… tot je binnenstapt en nog even kijkt naar dat plaatje…

IMG_0594
hoe cool is dit.

Spullen zijn onbelangrijk maar als het plaatje soms even helemaal klopt, geeft dat een fantastisch gevoel.
De heritage is natuurlijk best wel marketing BS want de dial lijkt niet op een tachometer uit bovenstaande Lancia. Maar de 2 passen erg goed bij elkaar waar ik met name de link leg met een ander 80’s icoon. De Delorean DMC 12. Maar ik ben daar niet geheel ongekleurd in zoals de meeste weten.

U snapt wat ik bedoel

Zo ook met het pakketje dat binnenkwam… Een verpakking kan praktisch zijn, maar zeker ook en toevoeging op de inhoud. In dit geval wist ik dat de verpakking erg cool zou zijn…
Ik stel u voor:

De autodromo Group B series II ‘quadrante arancione’

Dit soort details, dat is tof toch?

Ik ben er echt weg van, wat een prachtg horloge, perfecte afmetingen, perfecte afwerking, en ik word erg blij van de titanium caseback en bezel die het RVS- binnenwerk insluiten. De aansluiting van de band en de kast is naadloos. Kortom, vormgevingstechnisch gezien een parel.

Hier is toch wel echt even goed over nagedacht…

Hier de info voor de geïnteresseerden:

Case Material: Two-part construction with a titanium inner capsule and a stainless steel outer chassis.
Case Diameter: 39mm or 39.5mm (depending on source).
Case Thickness: 9.9mm – 10.2mm.
Lug-to-Lug: 49.75mm – 50mm.
Lug Width: 20mm (Integrated bracelet).
Movement: Automatic Miyota 9015 (24 jewels, 28,800 vph, ~42-hour power reserve, hacking, hand- winding).
Crystal: Sapphire.
Water Resistance: 50 Meters (5 ATM).
Weight: Approximately 52 grams (without strap), considered extremely lightweight.
Bracelet: Integrated stainless steel with a hidden butterfly clasp.
Dial: Inspired by Lancia 037 racing tachometers.

Mocht je zijn verhaal willen lezen. Het is een man met passie en dat werkt altijd wel aanstekelijk. https://autodromo.com/pages/the-autodromo-story

En de foto’s van mijn nieuwe aanwinst! FIjn weekend HF!

82 likes

Zeer fraai, proficiat!

1 like

:boom: een prachtige verschijning, veel draagplezier gewenst :+1:t2:

1 like

Proficiat :partying_face:

1 like

Fraai horloge. Leuk verhaal.
Die DeLorean DMC in je Italiaanse verhaal snap ik niet…

Veel plezier ermee.

1 like

Ciao!! Bellissimo!

Wat een heerlijke aanwinst. Autodromo had afgelopen jaren wel mijn aandacht, maar sinds mijn horlogereis vorig jaar startte eigenlijk niet meer naar gekeken. Leuk om weer eens te zien waar zij nu staan. Gaaf!

1 like

Nog nooit van het merk gehoord, maar zeker een mooi ding.

1 like

De DeLorean is ontwopen door Giugiaro. Eigenlijk al een decennia eerder, maar toen werd het ontwerp afgekeurd door een ander merk. De auto is van RVS in het definitieve ontwerp… Ik vat 'm wel.

2 likes

Het is een Amerikaanse USA auto…

1 like

Nee, dan snap je me niet: RVS + HORLOGEKAST = KWARTJE VALT.

DeLorean zelf was Noord-Iers trouwens.

2 likes

Geweldig mooie aanwinst! Gefeliciteerd ermee!

Net op tijd ontvangen voor koningsdag, gezien de oranje wijzers en indices.

1 like

Getekend door een Italiaan.

Oeh, inderdaad!

1 like

Van harte :partying_face::partying_face::partying_face:

1 like

Nou deze is al weer een jaar of 8 oud. Alleen is de verkoper waar ik hem van heb gekocht er heel zuinig mee geweest.

2 likes

Heel tof! Veel plezier ervan!

1 like

Heel bijzonder horloge, doet mij een beetje denken aan het klokkenspel van een Lancia Delta Integrale…

1 like

Heel tof dat je dit benoemt. Want ik had ook gezocht en vond geen gelijkenis. Dit is de Integrale HF EVO 2. En die vertoont duidelijke gelijkenis!

14 likes

Knappe racer,veel draagplezier,ter info:

2 likes

Waarop dit horloge is gebaseerd

1 like