Hallo beste forumleden
De afgelopen maanden weer veel bezig geweest met het kijken en opzoeken van mooie horloges en mijn spectrum wat breder gemaakt om toch ook eens te kijken naar een Omega en Grand Seiko naast mijn favoriete merk Breitling.
Ik had al geruime tijd mijn zinnen gezet op een Aerospace evo maar toch wilde ik eigenlijk niet iets waar een batterijtje in zit. Wie weet kom ik er ooit nog ene tegen om dan te gebruiken als daily afwisselend met mijn Seiko SKX007
Ik heb een Seiko SARX035 “baby Grand Seiko” die zeer fijn draagt en een prachtige mooie afgewerkte dresser wijzerplaat heeft en had wel de neiging om de stap te zetten naar een Grand Seiko Hi-Beat.
Deze modellen regelmatig opgezocht en na het horloge daadwerkelijk om mijn pols te hebben kreeg ik een enorme ontgoocheling over me heen, sorry voor de bezitters van een GS maar de klik was er niet zoals ik die wel heb met mijn Seiko dresser.
Zeker niets aan te merken op de prachtige behuizing en afwerking van de GS vooral de 44GS is mooi maar de dial grootte viel enorm tegen tov de SARX035, deze laatste lijkt veel groter op mijn pols dan een GS.
Ik blijf ze prachtig vinden en heb zeer veel respect voor het merk en het vakmanschap en wie weet zal er ooit iets zijn wat me toch aanspreekt.
Ok er was er één die mooi was maar de prijs van €10.500 lag veel te ver boven mijn budget.
Ook had ik al vaak gedacht om weer een Colt 44 met wings te nemen omdat die wijzerplaat minder druk is dan mijn Avenger II 43 chrono.
De Avenger 43 chrono is een mooie en zal ik nooit weg doen maar ik wissel graag af met een horloge met iets strakkere dial en vind die beweging van die secondewijzers zo mooi bij automatische horloges.
Op de chrono is dat een kleine subdial en met het feit dat mijn ogen wat minder goed zien is vet wel eens een beetje lastig om het mechanisme te bewonderen.
Maar als ik weer een Breitling wilde kopen dan moet ie ook de wings hebben.
Eigenlijk nooit echt stil gestaan bij de gewone Avenger die eigenlijk wel veel weg heeft van de Colt met de iets dunnere behuizing dan mijn Avenger en strakkere dial.
Dan wat foto’s hiervan opgezocht en wat info verkregen via forumleden en hun foto collectie. En ja ik kon nog een nieuwe Avenger 43 GMT met wings gaan bekijken bij een dealer.
Dit uiteindelijk op mijn verjaardag dan maar geregeld en was aangenaam verrast. Ik kon daar ook de Avenger passen met een lederen en rubber strap maar de metalen bracelet zit mij toch beter en makkelijker.
Hieronder een paar foto’s die ik vlug heb genomen en hopelijk volgen er mettertijd nog wel hier in de daarvoor bestemde topics.