NA: Ball Engineer II Ohio Moonphase

Een tijdje geleden geruild tegen m’n Oris Artix Complication omdat 42mm voor een dress toch te groot voor m’n pols is. Dit horloge is naar een echte Oris verzamelaar gegaan en heeft een prachtig plekje gekregen.

De ruil lag al 2 maanden in de doos want afwijkende maat schroeven in de band tov mijn aanwezige setje. Eindelijk aan toegekomen en hij draagt heerlijk.

De stalen band is een typische Ball met gepolijste opstaande centrale schakels. Zelfs met halfschakels door voor elke pols gepast.

Nu de plaatjes:

31 likes

Dit horloge schreeuwt natuurlijk wel om lumeshots!

Mooi horloge! :ok_hand:

1 like

Gaaf! Sowieso is Ball gaaf. Geniet ervan.

Mooi merk dat Ball. Een merk dat veel te weinig aandacht krijgt hier. Veel plezier ermee!

1 like

werkelijk heeeeeel mooi. Nog nooit gezien maar ik ben jaloers :-).
Geniet er van. :+1:

1 like

Heel erg gaaf! Hoeveel mm is deze? Enjoy!

1 like

Wow, prachtig. M’n complimenten. Is dat donker blauw of zwart? Ik zie het niet heel goed. Heb je misschien meer foto’s van de wijzerplaat? Deze staat nu potentieel bij mij op de radar :nerd_face:

1 like

Mooi zeg! Gefeliciteerd!

1 like

Zo, die is mooi. Veel plezier hier mee.

1 like

Mooie Ball, één van mijn favorieten.

1 like

Het is cyaan middenblauw achtig? M’n vrouw weet vast hoe dat heet.

5 likes

zal vanavond laat even een badkamershotje maken; nu teveel licht in huis om tritium goed te kunnen laten shinen.

Heel erg gaaf! Hoeveel mm is deze? Enjoy!
@Synn7

39mm bij 13mm met een Selita SW200 met een door Ball bovenop geplaatste Moonphase. Hierdoor is datumvenster wat dieper en mooi omrand in zilver.

@Andrew
Tis een niet courant model meer. Typenummer: NM2082C-SJ-BE.
De opvolger de NM2282C-SJ-BE heeft een gelumede moonphase maar is groter op 41mm, mist de arabische cijfers en vind ik minder geslaagd (gelumede moon is wel pimp)

2 likes

Mooi horloge!
Gefeliciteerd.

Toppper!!

Altijd fijn om te zien te zien als iemand iets van dit leuke merk aanschaft.
Veel plezier ermee gewenst!

1 like

Heel mooie Ball! Geniet van je NA :ok_hand:

1 like

Weer een mooie Ball, gefeliciteerd met deze eigenwijze maanfase aanduider!

Moonphase altijd top!

Veel draagplezier :+1: