Na lang wachten (geen geduld he) is die er dan eindelijk, mijn Ball Engineer Master II Endurance 1917 ICE BLUE.
Voor de verandering eens geen duiker maar een net horloge die je overal kan dragen. Zag deze destijds bij @johngo voorbij komen en had gelijk een klik met dit horloge. Oke begin dit jaar besteld bij mijn AD, u moet wel even (nou ja even) geduld hebben want vooral de ice blue is populair. Eindelijk binnen dus, mijn AD stelde ook de III voor. Bij nadere inspectie zag ik dat die op 6 uur niet netjes uitgelijnd was, dus die liet ik lopen want daar ga ik mij aan storen ondanks dat hij een mooie prijs voorstelde, ben ik een zeikerd, het zal. Oke, dan koopt iemand anders deze wel.
Maar goed, ik heb mijn Ball II binnen en wat is die mooi joh, netjes afgewerkt, mooi gepolijst en de band die o zo mooi op de sluiting een geheel vormt. Nog even wat specs en dan (door mijn ega gemaakte) foto’s. Ik ben er blij mee en past mooi in de collectie
Ik draag nooit een pet of iets dergelijks van een merk, maar het speldje op de foto moet wel kunnen toch, wie kent er nou het merk Ball
Specs:
Ball Engineer Master II Endurance 1917 ICE BLUE Limited edtition 1000 stuks, nr.95
Referentie: NM3000C-S2C-IBE
Automaat
10 ATM
Kaliber: RR1103-C
Chronometer gecertificeerd COSC
26 juwelen
Powerreserve: 48 uur
Kast: RVS
lug breedte: 20mm
lug to lug: 46,5mm
Frequentie: 28800 A/u
Geschroefde kroon
Wijzerplaat beschermd met Mu-metaal
kleur: IJS Blauw
Glas: Anti-reflecterend saffier
op de wijzers en indexen: micro gasbuizen
Uren, minuten, sweepseconden en datum met loep
Dikte: 13,6mm.
Diameter: 40mm
Ani-shoksysteem: Amortiser
Schokbestendig: 5000 Gs
Antimagnetisch: 80.000 A/min
Gewicht: 180 gram
Band: RVS 20mm met vlindersluiting welke de band tot 1 geheel maakt.
Volgens mij voldoende specs en nu de foto’s:

Beter teveel dan te weinig foto’s toch
En nu gelijk om de pols