NA : Baltany Dirty Dozen

Was op zoek naar een alle daagse beater en had ditmaal geen zin om hier veel geld voor neer te gaan leggen.

Ik ben altijd wel gecharmeerd van een Dirty Dozen horloge geweest en heb alle bekende merken uit het verleden en heden de revue laten passeren. Echter waren deze allen behoorlijk aan het budget en zoals ik al eerder aangaf: “niet te veel geld”. (voor deze ene keer :wink:)

Mijn oog viel tijdens mijn speurtocht al vrij snel op het Chinese merk ‘Baltany’, welke verkrijgbaar is bij Ome Ali. Enige filmpjes op You tube bekeken en de portemonnee getrokken voor de aanschaf.

De 36mm kast is gezandstraald en voorzien van saffierglas. De kans op cosmetische beschadigingen zijn hierdoor dan ook tot een minimum beperkt en dat is voor een alle daagse beater toch wel een geruststellende gedachten. De print op de zwarte wijzerplaat is goed en duidelijk uitgevoerd en heeft een uitstekende lume.

Het geheel wordt door een Seagull automatisch uurwerk aangedreven welk mooi zijn tijd behoud.

En als bonus 100 meter water dicht.

Al met al een fijne beater met een uitstekende prijs en kwaliteitsverhouding.

56 likes

Veel draagplezier

1 like

Veel plezier, heb deze ook vaak bekeken in de Ali shop!
:+1:

1 like

Mooi!

1 like

Mooi zeg, veel draagplezier!

Zit al een tijdje te kijken naar z’n neefje:

5 likes

:joy::joy::joy::joy:, dat is waar.:+1:

1 like

Ik heb ook zitten twijfelen tussen mijn model en zijn neefje. :+1::blush:

1 like

Jep :+1: leuk horloge voor een nette prijs .
Is het bandje orgineel erbij . Is iets smal ?

3 likes

Nice!

1 like

Thanks. Ja origineel bandje en inderdaad net ietsje te smal. Ben ook op zoek naar een nato strap.:+1:

1 like

Het is gelukkig een horloge waar alles op staat :+1:

1 like

Klopt, inderdaad. Scheelt je zo een paar Euro’s👍

1 like

Mooie aanwinst hoor, veel draagplezier gewenst

1 like

Mooi, veel plezier met de NA. :+1:

1 like

Ik zit na te denken om dit horloge ook te gaan kopen, maar dan met de nieuwe witte wijzerplaat met een mooie textuur. @Robert19701 had je problemen gehad met invoerrechten of dat je extra moest betalen?

Leuk horloge hoor! Gefeliciteerd!

Zit er ook een schroefkroon op?

1 like

Ik moest mijn gebruikelijke invoerkosten betalen. Maar dat wist ik van te voren.

Ja, inderdaad.

Een beetje laat :face_with_hand_over_mouth: maar ik wil graag weten hoe zit het met het geluidsniveau van de ST17. Ik lees op Sea-gull 1963 topics vaak dat de ST19 vrij luid tikt. Wat is jouw ervaring met deze ST17?

Hallo beste Fluffy,

Beter laat dan nooit😉. Het geluid is voor mij een non issue. Heeft ook wellicht te maken met de robuuste kast van deze horloge. Zojuist even naar het geluid geluisterd, nauwelijks hoorbaar.

En dit uurwerk loopt qua tijd spot-on. Kunnen veel Zwitserse uurwerken een dikke punt aanzuigen.

Groetjes,

Robert

1 like