NA: Baltic Aquascaphe Bronze

De aanleiding :wink:

Prachtig toch.?
Ideaal om de tijdelijke honger weer even te stillen dacht ik zo

Maar goed , een “NA” topic , dus … hij is binnen !

Verleid door de prachtige foto’s op de site en een lovend verhaal op Hodinkee (en uiteraard ook weer met prachtige foto’s) heb ik redelijk impulsief een order geplaatst bij een merk dat ik niet ken, uit een land dat in mijn optiek niet bekend staat als “haute horlogerie“ , een prijs categorie waarin in nog nooit serieus rondgekeken had en een kast gemaakt uit een materiaal dat ik nog nooit eerder heb overwogen…

Kortom , wat kan er mis gaan…

Na een soepel order proces kon het wachten beginnen en vandaag via DHL een klein pakket in ontvangst genomen en ik moet zeggen , het valt niet tegen.
Zoals gezegd, dit zit in een prijsklasse die voor mij redelijk onbekend is, meestal zit ik er ver onder (een Casio en Seiko) of ver boven (de rest) dus ik had geen verwachtingen van het totaalpakket in de EUR 750 prijsklasse.

De verpakking is netjes gedaan, een keurige omdoos , de bewaardoos zelf is netjes afgewerkt en het garantie certificaat is op naam gezet, keurig !

Het horloge zelf is een aangename verassing , goede eerste indruk, de kast is erg strak afgewerkt , de unidirectionele bezel voelt erg stevig aan en geen speling, tactische feedback is vergelijkbaar met bezels uit een hoger segment, erg stevig gevoel alom.

De verleiding van de foto’s had met name te maken met de kleur van de wijzerplaat, ik heb een zwak voor donkerblauwe platen die afhankelijk van het licht naar zwart of blauw meekleuren zonder opvallend te zijn. De foto’s op de site en in het artikel van Hodinkee zijn prachtig in ‘geshopte’ ideale omgeving vastgelegd maar in den lijve is de wijzerplaat simpelweg erg goed gelukt ! Blij mee.

Minder blij ben ik met de band , een perlon bandje die alleen bij hele kleine polsen goed past, voor mij zijn de verhoudingen een beetje zoek en ben ik na 10 minuten al aan het zoeken gegaan naar een passende Nato band. Staat m stukken beter.

Voorlopig gaan we ‘m dragen en ben ik benieuwd hoe patina hem gaat staan, ondertussen op zoek naar een goede nato met bijpassend brons hardware, iemand een tip.?

44 likes

Mooi ding man. Veel plezier er mee!

First post? Jawel! :slight_smile:

1 like

Die groene nato staat 'm ook prima :ok_hand:
Gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

De dial is inderdaad wel super mooi! Dit wakkert bij mij ook weer het vlammetje op voor een Aquascape in het staal.

Heel veel plezier ermee!

1 like

4 likes

Mooi horloge. Ik wist niet dat ze deze ook in brons beschikbaar was. Erg goed gelukt :+1:

Heb je nog een foto van de achterkant , caseback? :grinning:

Yup :

1 like

Leuk ding. Mooie wijzerplaat, die past goed bij de kleur van de kast. Veel plezier ermee!

1 like

Enjoy! Groene nato kan mij niet echt bekoren, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Eigenlijk nooit over een bronzen horloge nagedacht, maar zeker niet mis deze.

1 like

Mooi horloge! Heel veel plezier er mee.

1 like

Gefeliciteerd en heel veel deaagplezier.

1 like

Proficiat!dat is een hele mooie.

Gefeliciteerd !
Wel grappig die kleur leuk!

Leuk om te zien dat iemand hem hier gekocht heeft! Ik volg ze al een tijdje op Instagram en elke keer denk ik, hij is toch wel heel geinig… De plaat en de kleur van de kast passen heel mooi bij elkaar, ook leuk om te zien wat voor een andere uitstraling dit horloge krijgt van een groene nato.

Bedankt voor het schrijven van je NA!

1 like

geinig horloge.
Nog blij mee?

Ja best wel , Inmiddels zit er mooie patina op de kast en glimt het wat minder.
Hij gaat regelmatig om en ik kan het ontwerp toch echt wel waarderen , weet niet hoe ik er over een half jaar of jaar over denk natuurlijk als de flipperrietes weer toeslaat maar voorlopig een blijvertje.

Heb alleen nog steeds geen mooie nato gevonden met bronzen hardware

2 likes