NA: Baltic Aquascaphe Dual Crown

Enkele maanden geleden kondigde Baltic een nieuw model aan in de Aquaschape lijn, de Dual Crown. Een super compressor geïnspireerd ontwerp met een moderne twist.

Ik ben al jaren enorm fan van de Longines Legend Diver, maar deze is net wat buiten budget. Het prachtige aankondigingsfilmje van Baltic overtuigde me om de Dual Crown te pre orderen, en lekker snel zodat ik één van de gegraveerde modellen kon bemachtigen.

Na enkele maanden wachten en hands-on Youtube filmpjes te bekijken kreeg ik hem vorige week eindelijk rond mijn pols.

Het horloge is echt heel mooi afgewerkt, de kast heeft een mooie afwisseling van gepolijste en gebrushte oppervlakken. De bezel heeft een soort wervelende afwerking die ze Tourbillon brushing noemen. Een fancy naam maar het geeft wel een leuk effect.

Verder is de dial echt prachtig. Ik ben voor de blauwe Sunburst gegaan die in dof licht mooi diep donker blauw is, bijna zwart. Bij helder licht komt de felblauwe sunburst heel mooi door. De indices in pilvorm zijn leuk, maar ik moet er nog wat aan wennen. De lume is wel echt top en blijft gewoon heel de nacht schijnen.

De 2 dials zijn heel smooth. De bovenste gebruik je om de interne bezel te roteren, dit gaat zeer smooth. De onderste is een screw down bezel om de Miyota 905S te bedienen.

De movement is niets speciaals, maar wel een betrouwbaar werkpaard die ik al in enkele horloges heb gehad.

Tot slot nog een dikke plus voor de beads of rice bracelet. Deze heeft een handig release systeem en is super comfortabel en mooi gemaakt. Ik ben fan!

Voor de pre order prijs vind ik het een heel mooie deal. Retail price nu is wel stevig vind ik, dan spaar je misschien beter door voor een Longines…

48 likes

Heel erg mooi!
Gefeliciteerd met deze aanwinst! De bracelet past er erg goed bij!

1 like

Mooi horloge, ziet er erg goed uit!

1 like

Mooi hoor :ok_hand: :ok_hand: gefeliciteerd

1 like

Mijn beste,

Sportief met een vleugje chique!!
Een magnifieke verworvenheid!!
Ik wens je er derhalve een sportieve tijd mee. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

De eerste Dual Crown, heel tof! Gaat er als Baltic-fan bij mij misschien ooit ook nog wel komen. Zo de die BoR is hij inderdaad heel stijlvol.

Heb je nog meer detailfotos van die brushing en engraving?

1 like

Hier gaat wat mis met de nomenclatuur. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Verder een mooie aankoop! Veel plezier ermee.

3 likes

Prachtige aanwinst :hugs:

1 like

Prachtige NA! Heel veel plezier er mee

1 like

Tof ding. Staat goed op die bor :ok_hand:t3:

1 like

Leuk Frans micro brand dat Baltic. Vind deze erg goed gelukt. Volgens mij heel versatile en ook gaaf op leer of NATO. Enjoy!

1 like

Goed gebalanceerd model en persoonlijk ben ik wel fan van Miyota!

1 like

Heel mooi horloge. Ik ben fan van Baltic!

Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd !
Mooi horloge.

1 like

Topper! Gefeliciteerd!

1 like

Heel mooi!
De BOR staat super.:+1:t2:

1 like

Als ik door mijn wimpers heen kijk doet het geheel me wat denken aan de Seamaster

Ziet er goed uit hoor :+1: gefeliciteerd met de aanwinst

1 like

Congrats, veel draagplezier.

1 like

Heel erg mooi!

1 like