Vandaag opgehaald bij postNL punt na aankoop via Chrono. Eerste reactie bij het openen van de best wel premium doos was een grote glimlach! Prachtig design en kwalitatieve finish. Ik snapte niet waarom ik destijds een veelvoud heb betaald voor een Tudor FXD die qua looks deze voor mij niet echt overtreft. De 41 mm draagt meer als 40 en veel subtieler dan de FXD.
Schrok even toen ik het horloge bewoog en gerammel hoorde in de kast. Alsof het uurwerk gewoon los lag in de case. Meteen maar contact gezocht met de verkoper, die een meer dan ervaren liefhebber bleek te zijn en schrijft voor een van de bekendere horloge blogs. Hij vertelde me over het Miyota uurwerk en de ‘rotor wobble’. Bovendien mocht ik als ik niet tevreden was het horloge zonder probleem terug sturen.
Ik voelde me even een snob met op het moment alleen nog Rolex duikers in de collectie. En uiteraard mag je horloges van bijna (inmiddels) 10000 en deze van minder dan 1000 euro niet zo vergelijken. Had nog nooit (van) een rammelende rotor gehoord. Uiteindelijk ben ik blij met de Baltic en het ‘gerammel’ hoor je niet om je pols. Ben ook blij met de Rolexen, want dan weet je ook weer wat het verschil is …
Ik had nog een ongedragen Molequin leren strap (gekocht voor een Speedmaster die al lang geleden is vertrokken) die perfect matcht met de Baltic. De rubber strap past perfect qua stijl, maar voelt een beetje goedkoop en is ook minder comfortabel dan leer. Inmiddels heb ik ook wat Nato’s besteld en volgende week maar eens wat proberen. Denk dat dat een goede match zal zijn.
Volgens mij heb ik mijn nieuwe summer watch gevonden. De Laventure die ik en paar maanden geleden heb gekocht was helaas net iets te groot en heeft inmiddels via Chrono een nieuwe blije eigenaar gevonden gelukkig. Met deze NA laat ik die dan ook zonder spijt achter me. Dit voelt stukken beter : )
Zelf ook een paar maal naar gekeken, heb de stalen variant ook gehad.
Vooral in deze blauwe kleur lijkt mij deze wel tof naast mijn zwarte Pelagos 39.
Heel toffe aanwinst en ben benieuwd naar je draag ervaring.
Dat kunnen we alleen maar bevestigen, ik denk ook dat de reden waarom deze kleiner draagt komt omdat de kast kleiner is en de 41mm op de bezel is gemeten.
Heb hier ook een aantal keer naar gekeken samen met de pvd dual crown versie.
Ik blijf het een mooi horloge vinden maar heb nog niet de stap kunnen zetten naar een aanschaf.
Wie weet dat dat nog gaat komen …
Gefeliciteerd met de NA. Baltic draagt lekker, de goede man maakt mooie horloges. Helaas zonder bracelet voor de titanium versie. Ik zou er een FKM tropic op gooien, dat draagt fantastisch. Zijn eigen tropics voelen weliswaar wat stug en nasty aan, maar dragen op termijn best prima, ik doe het al een paar jaar met deze:
Mooie NA. Titanium is heerlijk in de zomer. Als je nog een bandje zoekt, Hirsch natuurrubber/caochouc draagt fantastisch, veel beter dan al die silicone banden.