NA: Barnfind 6139-7070 aquatimer

Het is volgens mij in om het tegenwoordig een barnfind te noemen. Klinkt wellicht wat romanitischer dan de schoenendoos vondst in een vinexwijk. Ik heb het horloge kunnen kopen van de eeste eigenaar die hem begin 70s had gekocht in Singapore. Een mooi exemplaar met alle lumen op de indices nog intact en niet verkleurd, wat je niet veel meer ziet bij deze modellen. Maar het horloge is wel een klein mysterie, die band heb ik nog nooit eerder op zo’n model gezien namelijk. Echter ziet de band er wel autentiek uit en is wellicht (hopelijk) gewoon een erg zeldzame band variant. :wink:

Dit horloge heb ik eerder gehad, het was samen met mn blauwe Pogue de eerste 6139 chrono die ik kocht. Dat exemplaar liep niet en verkocht maar omdat ik hem wel erg mooi vond voorgenomen dat ik er als de mogelijkheid zich voor deed een goed werkende zou kopen. Dat is bij deze dus gelukt, 6139 nummer 9 in de verzameling nu :smile:. Een erg leuk model uit de 6139, “6139 meets Speedmaster” is het idee wat ik er bij krijg. :sunglasses::sunglasses:

50 likes

Gave aanwinst Daniel! Van harte en veel (draag)plezier gewenst! :smile: :+1:

1 like

Mooi horloge, lijkt in een extreem goede staat te zijn!

1 like

Heel mooi horloge . Proficiat. Erg leuk zo’n “vondst”

1 like

:joy:

1 like

Altijd heerlijk om zoiets moois te vinden en te kunnen kopen, wie weet wat er allemaal nog in schoenendozen en lades verborgen ligt. Geniet ervan!

1 like

Wat krassen op het glas maar kan verder niet klagen.

Mooie vondst! Wat staat er in de gesp en op de endlinks van de band?

1 like

Mijn beste,

Een bijzondere verworvenheid hoor!!
Geniet er met volle teugen van!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gave aanwinst in zeer gave staat. Cool.

1 like

De endlinks hebben geen code. Dat is volgens mij bij Stelux wel vaker toch?

3 likes

Erg mooi, is dit een blijver? :wink:

1 like

Zou ik zo niet weten, maar Stelux is wel het betere spul, fabriek is niet voor niets uiteindelijk opgekocht door Seiko. Ik heb begrepen dat de zwaardere banden meer voor de binnenlandse markt waren.

1 like

Ik kan niet in de toekomst kijken maar denk niet dat ik deze snel zou verkopen :wink: Een leuke toevoeging aan mn 6139 collectie en die verzameling ik een soort van.

Ja ik merk ook dat deze band top is, wat dikkere zwaardere kwaliteit dan normaal. Ook nog erg goed qua rek daarom, is een goeie band dit.

1 like

Leuk horloge!

Uhu nee. Verkoop je meuk en koop eens leuk.

1 like

Zegt de gene die een 16570 gewoon laat lopen…

Gefeliciteerd met je na !

1 like

Ze blijven mooi die Seiko’s :star_struck::sunglasses:
Gefeliciteerd :confetti_ball:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Ik snap wat je bedoelt!

Leuke aanwinst. Het ‘mysterie’ van de band zal vast wel weer tot nieuwe kennis/inzichten leiden. Weer wat te ontdekken. :sunglasses::+1:t2:

1 like

Ja, mooi. Leuk verhaal ook.

1 like