NA: Barton bandjes, goed geregeld

Vorige week heb ik een aantal verschillende bandjes besteld bij Barton Watch Bands. Vorig jaar had ik al eerder 2 setjes besteld en die bevallen prima dus nu een extra kleurtje erbij.
De Elite Silicon-versies zitten prettig bij warm weer zonder dat ze daar zelf een krimp om geven. Ook een evt partner met dunne polsen zal ze leuk vinden want er zit een lange- en een korte onderflap (niet-buckle end) bij elke set. Daarnaast wilde ik een paar leren bandjes met quick release proberen. In totaal 3 setjes waar nog een leuke kortingsactie op zit.

Afgelopen woendag vind ik het pakketje in brievenbusformaat op de mat en vol blijde moed open ik de verpakkingen en zet direct de bruine leren set op de Precista, die zit snug maar erg fraai. De “smoke grey” siliconenband (lijkt op de admiralty grey nato’s) zit ook als gegoten en is een leuk alternatief voor de standaard nato. Daarnaast had ik nog een zwarte leren set van 18mm besteld voor mijn oude Ollech&Wajs navigator maar daar zat tot mijn verbazing een verkeerde helft bij:

Snel in de pen geklommen en de instructies op de invoice gevolgd om het foutieve setje om te ruilen. Een uur later kreeg ik al bericht dat er een nieuw pakketje onderweg was met daarin de complementaire helften, de “tweede set” die hierdoor zou ontstaan was voor de overlast en een retour-pakketje was niet nodig.

Wat schetst mijn verbazing, vandaag reeds binnen :heart_eyes::hugs::+1::beers:. En kloppend, kudo’s voor de customer care van Barton!

In een later stadium wellicht eens een van de canvas-opties proberen. Kan bijna niet mis gaan.

18 likes

Mooi en netjes geregeld! Heb je ook een foto van de grijze strap?

1 like

Heb ook een canvas van Barton,echt een aanrader :+1:t2:

1 like

Ik heb wel eens zitten kijken naar de silicon elite, vanwege de korte maat. Is dat nog wat? Ik kan me niet voorstellen dat dat een beetje high end voelt voor die prijs. Ik heb nu Hirsch Pure en daar ben ik wel tevreden over.

1 like

Heb onlangs een rood Elite siliconen exemplaar binnen gekregen.
Eerlijk gezegd viel die tegen: het bandje ziet er echt heel goedkoop uit: je ziet de springbars (die trouwens behoorlijk slap voelen) door de band heen en het is een echte stofmagneet.
Geinig is dat de band met twee ‘gaatjes’ delen geleverd wordt.
De gunmetal gesp is netjes gevormd waarbij de coating reeds wat swirls vertoont.

Conclusie: ziet er allemaal leuk uit, goede service, mooi verpakt alleen de kwaliteit ontstijgt de gemiddelde siliconen Ali band niet.
Gelukkig draagt siliconen altijd zeer comfortabel en deze Barton is daarop geen uitzondering.

3 likes

Bedankt, zo’n idee had ik eerlijk gezegd al

Geen idee hoe high end voelt, maar deze zitten prima. Hirsch is mooi maar je betaalt ook voor de naam. Die korte band is voor mij niet nodig maar kan heel goed uitkomen bij polsen tot zeg 16,5 cm.
De binnenkant van deze banden is glad uitgevoerd en voelt daardoor heel zacht. Als het te los zit roteert het dan ook erg makkelijk.
Ook leuk is de buitenste keeper die een soort nok heeft aan de binnenkant waarmee deze zichzelf lockt en niet meer verschuift.

Heb je een plaatje van die zichtbare springbar? Klinkt bijna of die siliconen doorzichtig zijn…
Alle waar is naar zijn geld natuurlijk en dit kost zeker niet de hoofdprijs.
Voor het bedrag dat ik zou moeten neertellen voor een vervangende Hamilton band kan ik 6 tot 12 setjes Bartons aanschaffen. En die leren banden zijn ook niet top notch maar best de moeite waard met hun snelwisselsysteem.

Bij deze.
Ter vergelijking ook het korte eind ernaast.

5 likes

Mijn ervaring is dat Hirsch juist veel kwaliteit voor het geld biedt. Voor een Pure betaal je nog geen €45, voor een natuurrubber band van die kwaliteit zeker niet duur. Prima alternatief voor een over-priced Everest of RubberB.

1 like

Heb er net ook 15 binnen gekregen, moet er nog voor gaan zitten en foto’s maken ed.
Ben juist erg onder de indruk en mede de reden dat ik er nu 17 heb liggen.

Enkel die rode,… jeetje, die lijkt niet eens op de foto die ze zelf gebruiken. Die ziet er idd niet uit, erg goedkoop!
Alle andere kleuren zijn op het eerste gezicht wel weer erg goed, maar zoals gezegd, moet nog even goed kijken.

2 likes

tenor-1

4 likes

Isofrane? Die hanteert pas intergalactische prijzen IMHO…
De ali-klonen doen er weinig voor onder.

Nou ja, de klonen zijn van synthetisch rubber, Isofrane is echt rubber en een heel stuk soepeler, €120 vind ik ze inderdaad niet waard, maar Isofrane is wel een flinke stap hoger qua materiaal en comfort

1 like

Krijg het niet fatsoenlijk op de foto.
Je ziet een lichte gloed door de band heen: can’t be unseen zeg maar.

1 like

Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen. Hoe staat zo’n Barton op een high-end horloge?

Banden van Barton zijn top. Heb diverse canvas en elite silicone banden. Erg fijn en voelt niet goedkoop. Zit nu echter wel al een tijdje op een volgende zending te wachten. Misschien is er wat verkeerd gegaan aangezien jij ze binnen 2 weken binnen hebt :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Amazon Duitsland heeft ze ook, iets duurder maar binnen 2 dagen in huis.

1 like

Om precies te zijn de 4e besteld, de 5e afgestuurd en de 14e afgeleverd. En de spoed-delivery via DHL weer 2 dagen later.
Reken standaard dus anderhalve week. Een eerdere bestelling was om en nabij hetzelfde qua doorlooptijd.

Als je (blijkbaar) al langer dan 2 weken wacht zou ik ook enigszins onrustig gaan worden.

1 like

Normaal gesproken idd dezelfde ervaring. Ga maar eens contact met ze opnemen. :+1: