Vandaag binnen gekregen. Ik heb dit project gebacked via Kickstarter. Dit is niet het eerste project wat ik van Batavi steun, Mijn vorige was de GMT Kosmopoliet en ben daar nog steeds erg blij mee.
Allereerst wil ik zeggen dat hij inderdaad lijkt op de Tissot PRX, echter dit is een mechanisch horloge voor de prijs van een Tissot Quartz.
Ten tweede ben ik erg gesteld op de kwaliteit die deze Micro Brand levert en het het is ook nog eens een nederlands product.
Hier zijn de specs en daarna de foto’s
Uurwerk: Miyota 9039 24 jewels
Diameter: 39mm
Dikte: 10,6mm
Gangreserve: 44 uur
Water resistance: 100 meter
Gewicht: 135 gram
Vlindersluiting met drukknoppen
Kast en bracelet van stainless steel
Dials verkrijgbaar in: Staal, Koper en Hout
Het horloge vind ik iets te strak voor mijn smaak, maar de rest kan ik wel waarderen.
Ik heb sinds kort ook een Miyota 9039 en verbaasde me toch wel, dat deze in niet heel veel horloges zit (maar komt ook vooral omdat deze geen datum schijf gebruikt), maar het is een dijk van een loopwerk.
Voelt bijna als een Valjoux 7750 aan, door het zacht piepende geluid bij het draaien van de rotor.
Ik vind het heerlijk en geeft een gevoel (gehoor?) van luxe. Mijn Miyota 9039 loopt ook nog eens superstrak (zoals jouw horloge!)
Gefeliciteerd met je NA! Ik kende dit merk nog niet en het is nog Nederlands ook dus.
Een 9039 windt juist maar naar 1 kant op. De andere kant op draait hij vrij. Daarom kan het af en toe wat meer geluid maken, alsof er een spinner in je horloge zit. Ik had er ook eentje in een Baltic Aquascaphe.