Gisteren binnen gekregen, mijn allernieuwste Batavi horloge.
Ik ben erg enthousiast van de Microbrand Batavi uit Tilburg. Ik heb ook hun eerdere horloge’s; de Kosmopoliet en Architect.
Deze keer hebben ze zich alweer kunnen overtreffen. Het horloge is erg fraai afgewerkt met matte en glanzende delen.
De Geograaf is een wereld timer en dat hebben ze gedaan dmv de GMT wijzer van de automatische Soprod te vervangen voor een 24 uur schijf.
De buitenste rand van de wijzerplaat met daarop de steden in verschillende tijdzone’s, is te verdraaien met de kroon op tien uur. De steden corresponderen met de tijden aangegeven op de 24 uurs schijf. Echter in zomertijd, en je hebt Amsterdam op 12 uur staan. Moet je een uur aftrekken van de aangegeven tijd die op de 24 uur schijf staat
Hier zijn de specs en daarna de foto’s.
Uurwerk: Soprod C125, 25 jewels
Diameter: 39mm
Dikte: 12,9mm
Gangreserve: 44 uur
Water resistance: 200 meter
Gewicht: 145 gram
Vouwsluiting met drukknoppen
Kast en bracelet van stainless steel
Dials verkrijgbaar in diverse kleuren. Grijs, Wit, Roze, Paars, Blauw en Groen. Met verschillende kleuren 24 uur schijven.
De Omdoos
Inhoud met garantiekaart
Inhoud van het pakket
Om de pols
Batavi heeft er deze keer voor gekozen om een erg mooie Travel Case te leveren ipv een afgewerkte gelakte houten doos. Hij heeft plek voor twee horloge’s en wat kleine accessoires.
Ik ben er erg blij mee.
Op naar de volgende