NA: Batavi Kosmopoliet GMT ‘Amazon’

Zo ik zal mijzelf ook eens wijden aan een uitgebreidere NA, mede geïnspireerd door diverse mede forum-leden waarvan ik de NA-topics veelal met plezier lees.

We gaan ruim een half jaar terug naar zaterdag 28 maart van dit jaar. We zaten toen in de lockdown maatregelen vanuit de 1e Coronagolf en ook ik was net als andere dorpsgenoten aan het ruimen geweest en stond in de file bij de vuilstort…
Om de tijd te doden hing ik wat rond op het forum en kwam iets tegen over een kickstarters project, ik klikte er op door en kwam uit bij de Batavi Kosmopoliet GMT. Zoals ze het zelf zeggen: “Batavi Kosmopoliet GMT, Vintage soul x Dutch minimalism!” (https://www.batavi-watches.com/)

Ik moet zeggen dat ik het direct een leuk initiatief vond met kekke kleuren. De Kosmopoliet GMT onderscheidt zich wel met zijn kleurstellingen die hinten naar vintage faded GMT besels. Het is een GMT ‘duikhorloge’ (200m waterdicht). In het hart van dit horloge ligt een ETA 2893-2 uurwerk, van wat ik begrepen heb is dit wel een solide en betrouwbaar uurwerk met een gangreserve van rond de 50 uur. Het horloge is uitgevoerd met een doorzichtige caseback waardoor je het uurwerk ook kan bewonderen.
Het horloge zou geleverd worden in een mooie houten doos met daarbij, naast de stalen band, een rubber strap en een nato in bijpassende kleuren. Als ‘super early bird’ kreeg je er nog een handgemaakte leren band bij en vanuit een stretch-goal nog een strap-tool. Al met al best mooie beloften voor een nette prijs (€ 649,-).
Nu had ik tot die dag nog nooit iets met Kickstarter gedaan, dus ook dat was een nieuwe ervaring, maar ik dacht ‘doe eens gek’ en had voor ik het wist de campagne gebackt. Daarmee begon het wachten op de definitieve sluiting en uiteindelijk uitleveren.

Fast-forward naar eind vorige maand waarbij ik via Instagram steeds wel een post voorbij zag komen, ik benaderde ze maar eens wanneer ze verwachtte dat ze de horloges zouden gaan uitleveren waarbij ik het goede nieuws ontving dat ze binnen waren en de dag er na op de post zouden gaan! Spannend, ik kon nu eindelijk het horloge echt gaan beleven… :blush:
Batavi verstuurde hun horloges via DHL, uiteindelijk werd er een pakket bij mijn voordeur neergezet en rende de bezorger snel er weer vandoor, nou dat was niet helemaal wat het moest zijn… bleek in de verzending iets niet helemaal goed te zijn gegaan, ik had een gaar ingepakte doos met een retourgezonden koffieapparaat afgeleverd gekregen… [zucht]!

Lang verhaal kort, contact gezocht met de mannen van Batavi, zij hebben een onderzoek ingestart bij DHL en gelukkig het pakket 2 dagen later (inclusief een weekend) weer terug gekregen :’-) Opnieuw naar mij verzonden, nu met UPC en dat ging gesmeerd, dus gisteren een kleiner doosje via de bezorger mogen ontvangen:

Ik heb het horloge nu een kleine dag in bezit, ik moet zeggen dat ik de kleuren erg leuk vind. Ook is het degelijk afgewerkt voor zijn prijsklasse en met alle extra’s ook echt wel een leuk totaalpakket. De komende tijd maar eens wat experimenteren met de rubber strap en andere banden.

Bedankt voor het lezen! Groet Jroelie

33 likes

Eens! Heb nog nooit van dit merk gehoord (ik volg al dat kickstartgedoe niet zo) maar het ziet er compleet uit, mooie aanwinst. Veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Ziet er best wel tof uit! Hoeveel mm is dit horloge? :slight_smile:

1 like

Hij is 39mm en 12,5mm dik. Dus ook qua grote een mooie maat vind ik zelf :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Leuke NA om te lezen. Mooi horloge. Tof ook de see-trough caseback.
Geniet ervan! :smiley:

1 like

Leuke horloges inderdaad. Heb ze ook voorbij zien komen. Helaas niet met de kleurencombinatie die me echt volledig aansprak om tot aanschaf over te gaan. Gefeliciteerd :+1:t2:

1 like

De lumen zijn ook wel goed trouwens

1 like

Ik vind het een geslaagd ontwerp, mooi hoor, veel plezier ermee :+1:

1 like

Gefeliciteerd :+1:, geniet ervan

1 like

Mooie NA!

1 like

Leuk verhaal gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Leuk horloge!

1 like

Wauw! Ik heb er ook nog nooit van gehoord maar vind hem erg mooi. Vet kleurtje hoor!

1 like

Leuke klok!!

1 like

Bedankt voor alle leuke reacties! Het is inderdaad een leuke horloge met mooie sunburst sandwich wijzerplaat. Op de foto wat lastig vast te leggen…

Best verrast, mooi horloge, mooie straps, mooie doos, leuk kaartje erbij. Totally worth it, weer eens wat anders en nog best uniek ook. Mag je zuinig op zijn.

2 likes

Op de rubberen strap is het wel erg groen moet ik zeggen :sweat_smile:
Overigens wel een super comfortabele rubberen strap!





Ik vind de kleurstelling van jou horloge ook erg mooi. Ik heb zelf voor de Amsterdam kleurstelling gekozen

3 likes

Bijzonder horloge.

1 like

Ziet er ook tof uit!