Na batterij-wissel Swatch chrono-wijzers issue!

Ik heb zojuist van mijn sport-horloge (Swatch Irony Stainless Steel) de batterij proberen te vervangen. Dat mislukte dus :grimacing:. En ik volgde nog wel de how-to van YouTube. Maar goed…

Het afdekkapje van de batterij is beschadigd nu, zie de foto. Iemand enig idee hoe ik aan een vervangend kapje kom? En iemand ook tips hoe ik dit kapje wel normaal open kan krijgen? Nu met een schroevendraaier geprobeerd. Geen goed idee dus.

Volgende keer een passend muntje proberen

Ik denk dat de Swatch winkel je wel kan helpen.

Zover was ik ook al ja… :wink:

Die zitten op grote afstand helaas. Vandaar eerst even zelf proberen te regelen is het idee.

https://www.squiggly.nl/nl/batteries/

Hier wellicht ?

Die site had ik ook bezocht, maar:

Dus verder op zoek.

Volgende keer met ogen open proberen te demonteren?
Anyway, voor nu: drupje secondelijm tussen dekseltje en een vleugelmoertje oid?
Secondelijm is oplosbaar in aceton/nagellak remover.

Batterij kapje gelukt om los te krijgen (of je draait de andere kant op dan het pijltje… :thinking:). Weer netjes gemaakt en hij doet het weer met ander batterijtje.

MAARRR: Nu staan de chrono-wijzers uit het lood in rust…? Ik heb verder niet aan uurwerk of zo gezeten. Alleen geklungeld met dat kapje en de batterij. Iemand enig idee hoe dit nu kan en hoe ik dit weer goed krijg? Zie de centrale wijzer en de sub-dial rechtsboven.

Er is overal een Youtube filmpje voor blijkt wel. Meerdere zelfs… Ze hebben allemaal wel een zwaar Oostblok accent haha.

Briljant!! :joy: Gelukt! Super bedankt! (Senk joe to our Russian friend!)

Ging altijd met een stuiver maar ja sinds de euro…

Ik draaide de verkeerde kant op… Met muntjes, schroevendraaier, etc… Tja… Gaat precies andersom dan logisch blijkt nu…

Muntje van 5 eurocent werkt ook prima.

Maar hoe bedoel je “andersom dan logisch” bij mij gaan bij alle swatches de klepjes gewoon linksom open, net zoals een schroef ergens uitdraaien, een jampot openen, linksom is toch meestal ‘open’?

Volgende keer maar naar een Swatch shop, daar vervangen ze hem zelfs gratis voor je.

En de pijltjes wijzen zelfs linksom:

2 likes

Om te openen moest ik de andere kant opdraaien dan de pijltjes. Hij zat er verkeerdom in gedraaid denk ik.

1 like

en het type swatch: Irony???
:roll_eyes::flushed:

Irony ja.