NA Baume et Mercier chrono eindelijk klaar.

In februari van dit jaar kwam ik deze tegen op Ebay en mijn bod bleek uiteindelijk het hoogste bod.
Het is een Baume et Mercier chronograaf met een Landeron 148 uurwerk en had wel wat TLC nodig met name de kast was er slechts aan toe.
Maar volgens de verkoper loep het horloge wel maar had een service nodig ( dat hebben we allemaal wel eens gehoord van verkoper denk ik).

Ik zag er wel potentieel in, maar had ook nog wat andere projectjes lopen, dus deze even weggelegd totdat ik wist wat ik precies wilde.
@Serge2 had al aangegeven dat hij het uurwerk wel wilde doen, nieuw glaasje en wijzerplaat licht schoonmaken want deze had een mooi patina dat had de kast ook, maar naar mijn zin net iets te veel, daarom besloten deze opnieuw te laten verchromen.

Nu was het alleen nog kwestie van juiste moment, en dat was dan eindelijk begin Juni zover, eerst het horloge naar @Serge2 gestuurd, hij heeft het uurwerk eruit gehaald en de kast, bezel en pushers naar mij gestuurd.
Het verchromen heb ik uitbesteed aan Haveman in Voorburg, ik heb lichtjes voorwerk gedaan en zij de rest en ik moet zeggen dat ze dit perfect gedaan hebben.

@Serge2 was ondertussen met het uurwerk bezig, en daarvan bleek de reverser spring gebroken te zijn, na wat zoeken een nieuwe gevonden bij www.scorpione.nl, en toen deze erin zat liep het uurwerk als een zonnetje.

Het verchroomde spul was ondertussen naar @Serge2 gestuurd en hij heeft alles weer bij elkaar gebracht, en zie hieronder wat een geweldig eindresultaat!
Ik ben er ontzettend blij mee en dit horloge gaat nooit meer weg en zal met trots gedragen worden.

Tot slot nog even dit, er gaat mij geen enkele eer aan dit resultaat @Serge2 is diegene die alle eer toe komt.
Het is ooit begonnen toen ik hier net op het HF kwam met mijn Omega, sindsdien heeft hij al mijn nieuwe aanwinsten geserviced of hij gaat die nog doen want er liggen er zat te wachten nog, zijn werk en communicatie zijn geweldig, helaas ben ik TL1 en mag ik nog geen ervaringen met horlogemakers posten in het donkerblauw, dus maar even zo een shout out voor @Serge2 En hopen dat Jur een oogje dicht knijpt.

Bedankt voor het lezen :pray:

48 likes

Heel mooi gedaan…:+1:

1 like

Mooi resultaat met de horloge

:wink:

2 likes

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
(En inderdaad “alle lof” voor Sege2) :ok_hand:

Deze Baume et Mercier Chronograaf, ziet er weer “Tip Top” uit.
Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat je hier geen afstand meer van zal willen doen.
Draag hem derhalve met fierheid. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooi resultaat, gefeliciteerd

1 like

Wat een beauty! Top gedaan :ok_hand:

1 like

Dat begrijp ik helemaal. Mooi man :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Ziet er weer prachtig uit :ok_hand:

1 like

Mooi werk, ziet er weer top uit geniet ervan :+1:.

1 like

Prachtig in ere hersteld! Mooi ding zo :ok_hand:

1 like

:star_struck: Mooi :man_mechanic: geworden :+1: :clap: :clap:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Prachtig werk

1 like

Super geslaagd!! Ook hulde aan jou om het initiatief te nemen en het potentieel te zien van dit horloge, dat mag ook gezegd worden! :slight_smile:

Mooi!

En nog even en dan doe je dit zelf. :muscle:

1 like

Top!

1 like