NA Baume & Mercier Riviera 39mm; de eerste op HF?

Had het merk niet eerder op de radar maar bij een bezoek aan de dealer viel mijn oog op de (voor mij) bijna onweerstaanbare looks van de Riviera. Ook interesante specs met o.a. 120 uur gangreserve, 4Hz COCS uurwerk en maar liefst 8 jaar garantie (2 jaar standaard garantie en na registratie op de website nog eens 6 jaar extra).
Na enkele dagen due diligence (dan is het internet toch een echte uitkomst) en vele video’s kijken was de keuze uiteindelijk gevallen op de 39mm met smoke zwarte wijzerplaat. Er was enige twijfel tussen deze en de blauwe versie maar toch voor de veiligere optie gekozen. Een zeer aantrekkelijk aanbod van mijn favoriete dealer maakte de beslissing een no-brainer :innocent:
Dus deze besteld samen met een zwart rubberen bandje en drie dagen later het bericht dat ie al binnen was.
Onder het genot van een heerlijke cava mijn nieuwe liefde uitgepakt…
En dat viel bepaald niet tegen, integendeel; wat een beauty!
Eigenlijk alles klopt als de spreekwoordelijke bus; formaat (39mm) en passing op de pols, kleur (had de zwarte dial nog niet eerder life gezien), zeer comfortabele bracelet en dito rubber strap.
De stalen band heeft twee halve schakels en is dus heel goed op de juiste maat te maken. De rubberen band is aan beide kanten van de sluiting 1 positie te verstellen en daardoor heel gemakkelijk (1 minuut zonder tools) aan te passen.
De kast is voorzien van saffier glas met AR coating (en een eveneens saffieren zichtbodem). Afleesbaarheid is zeer goed in alle posties (niet onbelangrijk voor mijn senior ogen :face_with_peeking_eye:) en de indices en wijzers zijn voorzien van behoorlijk sterke super-luminova inserts (licht blauw).
Het uurwerk is een Baumatic nieuwste generatie met 120 uur gangreserve en COCS certificering, dat tikt op 28800 vpH / 4 hz.
De kroon is voorzien van het Baume & Mercier logo en heeft een 6-kantige vorm met een smalle (zwarte) verzonken ring in het midden.
De kast zelf is grotendeels gebrushed met gepolijste facetten en heeft een waterdichtheid van 100m.
De set wordt geleverd in een hele nette doos en met enkele leuke accessoires; een handig reis etui, een notebook, balpen en een draagtas. Op die tas komt de goed gekozen reclame spreuk voor het model terug; “You don’t need a passport to see the Riviera” :wink:
Genoeg tekst, tijd voor wat foto’s! Even snel met de phone (ben nog op vakantie).
Enjoy :sunglasses:

Mijn pols is +/- 18,5cm

De twee posities voor verstelling van de rubberen band (QR pins).

Band verbinding op kast; lipje opzij drukken en hij is los. Super simpel en geen risico op beschadigingen.

101 likes

Leuk verhaal
Mooie BM
Veel plezier ermee.

2 likes

Heel mooi!
Heb deze gepast, lekker horloge. :fire: :100:

1 like

Ondergewaardeerd merk, maar wel een hele goede keuze. Lekker eigenwijs model. I like :+1:t2:.
Gefeliciteerd met deze toffe NA

1 like

Gefeliciteerd, lekker veel foto’s :ok_hand:t2:

Die verstelling van de band ziet er handig uit zeg.

1 like

prachtig,
draag hem met plezier

1 like

Wat een mooi model is dit zeg😍

1 like

Mooi! Terecht enthousiasme. Plezier ermee!

1 like

Ziet er goed uit. Heb er al een paar keer naar zitten kijken.

1 like

Fraaie NA! Geniet ervan!

1 like

Mooi horloge!!

1 like

Mooi horloge.
Richemont chique en kwaliteit.

Zal me benieuwen wat Damiani gaat doen met Baume.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een fraaie aanwinst hoor.
Handig systeem ook om de band te verwisselen.

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel mooi horloge. Proficiat met deze eigenzinnige aanwinst.

1 like

Mooie horloge met een origineel ontwerp, apart die datum schijf zo. :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:t2:

1 like

Heel tof!! Nog niet vaak gezien. Congrats!

1 like

Mooie en niet vaak geziene verschijning, gefeliciteerd!

1 like

Heel erg mooi!

1 like

Erg mooi, draag m in goede gezondheid!

1 like