NA: Bell&Ross Vintage Original black

Gaaf hoor :ok_hand:
Geniet er van

1 like

Mooi horloge! Gefeliciteerd met deze NA.

1 like

Mooi horloge Youp! Dat Bell & Ross kan ik ook wel waarderen net als jij. Je nieuwe aankoop vindt ik overigens het mooist staan op de groene canvas band :sunglasses:

1 like

Heel mooi :sunglasses: geniet ervan

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop.
Ja ik had voor die duiker gegaan.
Die is voor mij veel mooier.

1 like

Prachtig…erg geslaagd model van B&R. Interessant om te lezen ook jouw NA post. Dank en van harte. :+1:

En op leer het mooist imo.

1 like

Volgens mij is het canvas :wink:

Zeer fraai horloge, de vierkante modellen zijn niet zo mijn smaak maar deze en ook die GMT uitvoering zijn erg mooi.
Dat Canvas staat er ook erg goed bij is dat orgineel of zelf los aangeschaft ?
Geniet ervan :+1:

1 like

Haha…klopt idd. Ik bedoelde meer ‘niet op de stalen band’. Canvas en leer lijkt mij meest geslaagd.

1 like

Heel mooi. Ik ben ook niet voor de vierkante B&R-modellen. De ronde wel :+1:. 41 mm lijkt me wel ietsiepietsie groot, maar zou hem eens irl moeten zien.

1 like

Ik heb dat model lang geleden gehad, met een zwarte kast. Echt een heel mooi horloge! Gefeliciteerd ermee!

1 like

Mooi hoor gefeliciteerd en veel draagplezier!

2 likes

Mooi die gecombineerde secondewijzer en datum.

1 like

Mooie NA deze B&R! :ok_hand:

Veel plezier ervan!

1 like

Ik dacht dat Bell & Ross van origine Amerikaans merk is en niet Frans?

Frans dus, stichters Bellamich en Rossilo.

Wel eerst geholpen door Sinn, zoals ook vermeld staat op hde dials van hun vroege exemplaren.

Ik geloof dat ze nu gebruik maken van de fasciliteiten die hun partner Chanel heeft.

Bestaat ook in goud.

1 like

Het is een beetje van beide, maar de gehele bovenkant op de keepers na is canvas inderdaad :slight_smile:

Die Canvas heb ik los aangeschaft. Toevallig van de sale van Cheapestnatostraps waar een ander lid me toen van op de hoogte bracht. Ik heb wisselende ervaringen met dat merk maar ik moet zeggen dat ik de canvas band erg fijn vindt voor de prijs

2 likes

Zoals @klongy ook al zegt;
De firma is in 1992 opgericht in Parijs door 2 studenten, waarbij de productie door Sinn gedaan werd.
Later toen ze eigen modellen zijn gaan maken is het huis verhuisd naar Zwitserland en maken ze gebruik van de faciliteiten van Chanel

Ik lees nu pas in mijn eerste catalogus (rond 1998), dat ze ook die Sinn capsule gebruikten als indicator van water in de kast.

Ze hebben in hun eerste jaren volgens mij zeer veel modellen van Sinn uitgebracht en opnieuw gemerkt, dus de toegepaste technologieën toen zullen volledig overeen komen met die van Sinn