NA Benrus Type II pvd nieuwe zomerduiker

Groot fan van deze Benrus Type I of II maar de eerste versies zie ik alleen nog in de USA te koop staan voor 2K plus import en een horloge voor dit type gebruik mag wel wat minder kosten. En hier zag ik laatst een Adanac voorbij schieten maar die was al weg voordat ik kon toeslaan.
Dus toen ik deze tegenkwam maar snel opgevist, lekker voor de zomer en zwart kleed af zeggen ze…:smile: een All Round toelwatsj voor erbij :+1:

Deze versie is later gemaakt, uit 2017, wel door Benrus want dat staat op het deksel, made in Swiss, maar ik wist niet dat ze toen nog bestonden ? Nu is er wel een website met nieuwe modellen maar niet helemaal in mijn straatje. Voor Azie was er een Beams versie voorzover ik kan vinden maar die heeft andere wijzers en een kunststof kast?? Als iemand meer weet over mijn pvd versie hoor ik het graag.

Die nato vind ik niks dus snel op een kevlar/leer bandje, veel beter :relaxed:


Mooi die bolling in het glas, net zoals het origineel terwijl het profiel van de kast toch laag blijft.

43mm kast maar dat valt niet op, de asymetrische kant beschermd mooi de kroon voor als ik te hard in het water val , en 120 clickjes in een beetje stugge bezel en ook nog een 24 uurs aanduiding wat mooi van pas komt als je de tel kwijt bent…:beers:
U begrijpt, ik ben dr blij mee !

Nou HF, dank voor uw aandacht en morgen gezond weer op :clap:

8 likes

prachtig horloge :ok_hand:
het mat zwarte gaat heel goed met bijpassende band :+1:
het maakt het geheel gewoon af :star_struck:
geniet ervan :ok_hand::smiley:

1 like

Dank u :+1:

Nice!

1 like

Ik zie een Marathon Navigator, of ben ik nou gek? :thinking:

Dat lijkt me niet :grinning: maar Marathon is dit model pas later gaan maken. En Benrus zelf is blijkbaar in 2017 weer begonnen met een kleine serie. Maar het fijne weet ik er ook niet van dus als iemand meer weet hoor ik het graag :ok_hand:

1 like

Het is een David Sen … 99% zeker (denk ik) :joy:
Maakt wel meer horloges die ergens op lijken :slightly_smiling_face:

Prachtig horloge overigens.

1 like

Helaas 1%, want geen Davidsen …
hier heb ik nog wat gevonden over de latere versies blijkbaar gemaakt voor een retailer Beams.

https://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?71256-New-Benrus-watches

1 like

:joy: