NA. Berlin ist eine Reise wert.

Ik was deze week een paar culturele dagen in Berlijn (opera en concert) en had in de tussentijd gelegenheid om enkele horloge winkels te bezoeken. Zo kwam ik o.a. bij Karstadt Kurfurstendamm waarvan ik wist dat ze Hamilton verkopen. Bij het neuzen in de vitrinekast werd ik aangesproken door, ik dacht een verkoper, die het door mij gedragen horloge, een Hamilton Flintridge, opgevallen was. We kwamen in gesprek over mijn horloge en Hamilton en hij bleek de bedrijfsmanager Noord-Duitsland voor de afdeling Hamilton van de Swatch Group te zijn en die morgen toevallig aanwezig. We hadden een erg prettig gesprek over Hamilton, hun nieuwe modellen, er komt dit jaar nog een prachtig horloge uit gebaseerd op een model dat Hamilton ooit voor de British Army heeft geproduceerd en over de horlogebandjes, die, aldus mijn gesprekspartner allemaal voor Hamilton in Duitsland en Italië worden gemaakt. Op een gegeven moment kwam het gesprek op de zojuist verschenen “Murph watch” en de editie in de speciale box die inmiddels uitverkocht is. Op dat moment verraste hij mij met de mededeling dat ze in het filiaal nog één exemplaar in de speciale box hadden. Die wilde ik natuurlijk graag zien en even om de pols. Een prachtig horloge en in een even prachtige box. Ik had wel al foto’s gezien, waaronder die van een mede forumlid die kort geleden een “Murph watch” gekocht heeft, maar in het echt is het nog mooier. Met een prachtige aankoop, een aantal goodies en de nieuwe catalogus verliet ik met een bijzonder goed gevoel de winkel. Dank zij een toevallige ontmoeting werd deze trip naar Berlijn echt “eine Reise wert”.





70 likes

Leuk verhaal en een hele mooie klok! Misschien wat meer gedetailleerde foto’s?!

2 likes

Gefeliciteerd!!

1 like

Wat een geluk. Gefeliciteerd! :+1:

1 like

Van Harte! (Prachtige doos zeg!)

1 like

Van harte met deze wunderschöne Hamilton !
Ik heb niks met boxen, maar deze… prachtig !
Gefeliciteerd met deze NA :+1:

https://wornandwound.com/eureka-hamilton-releases-the-long-awaited-khaki-field-murph-watch-as-seen-in-christopher-nolans-interstellar/

1 like

Mooi verhaal.
Ik hou ervan als de aankoop een reden/toevalligheid of verhaal heeft.

Veel plezier ermee!

1 like

Heeft deze NA ook Eureka in Morse op de second hand ?

2 likes

Zelfs zonder de doos is het een prachtig bezit. Heel veel plezier er mee.

1 like

Leuk verhaal. Een schoonheid, gefeliciteerd met deze NA

1 like

Erg leuk zo’n verhaal bij je horloge. Denk je iedere keer aan terug als je hem om de pols hebt

1 like

Da’s verdorie een mooi horloge en een mooi verhaal,gefeliciteerd!
Heb je nog meer foto’s van het horloge?

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst. Mooi tripje naar Berlijn en samenloop van omstandigheden.

1 like

Mooi horloge en een leuk verhaal, kan niet beter dus! Veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooi horloge. Geniet er van!

1 like

Prachtige Hamilton en een mooie “Hamiltonervaring”, veel plezier er mee gewenst!

1 like

De foto’s zijn met de mobiele telefoon gemaakt. Zodra ik thuis ben, nog steeds op reis namelijk, probeer ik nog wat foto’s te maken.

Jazeker!

1 like

Die komen z.s.m.

1 like

Gefeliciteerd. Mooi verhaal.

1 like