NA : Bertucci A-2T 12121 met mini review

En hij is binnen : de Bertucci A-2T 12121 classic fieldwatch !


Verrassing : ik had op Amazon het oude model besteld (100 m WR) voor iets meer dan zes tientjes maar ik kreeg de nieuwe versie (200 m WR en minder tekst op de dail) geleverd ! Tip : hij staat er nog op bij Amazon.
Maar goed, de vraag is altijd, komt de nieuwe klok voorbij mn oude Scubapro’tje… nou dit is een kandidaat/ rivaal. Eindelijk een blijvertje, dat is zeker.
Ok, terug naar de A-2T.
Hij is mooi, klassiek model field watch. Lijkt ook wel op een flieger. Ik heb gekozen voor de witte dail, leesbaarder vind ik.
Het klokje weegt 54 gram en voelt lekker aan. Het glas ligt dieper, minder vatbaar voor krassen.

De kast is gefreesd uit een stuk titanium, hoe gaaf. En let op, ook de pushpins ontbreken. De titanium kast heeft vaste titanium lugbars.

Dit betekent wel dat er alleen nato of zulu-straps op kunnen. Bandbreedte is 22mm. Hoewel, ik heb horlogebandjes gezien die je om de lugbar vouwt en dan dichtschroeft. Voor mij doet dit wel afbreuk aan het ‘met een nato kun je je horloge nooit verliezen-concept’.

Het horloge voelt robuust aan. De geschroefde kroon op 4, ook al prettig, sterk en duurzaam.

Deze klok gaat blijven. Op zeker. Het is een quartz, volgens mij een Miyota. Hier houd ik van, qua automaat ben ik nog maagd… De batterij zou 3 jaar mee moeten gaan. Ik ben benieuwd.
Al met al er tevreden over deze NA, hij draagt lekker, hoewel de Bertucci-strap erg dik is. Ik ga een dunnere halen, of een horween. Blij dat je nu nog steeds dit topic leest, het is een lange zit.

Nu wat specs.
Kast mat titanium, uit 1 stuk, inclusief de lugbars.
22 mm Nato / zulu straps only
Hij wordt geleverd met een forest groene.
Gewicht 54 gram
Cristal gehard mineraal
WR 200 meter
Oh ja, de lumen zijn ‘Swiss super luminous’, zal wel, ik vind vooral de hands goed zichtbaar, de uurstippen minder
A2DIM2

Conclusie: als je van field horloges houdt, moet je deze hebben. (Mijn mening btw) Het horloge is robust, voelt robuust en ziet er robuust uit. Ìk vind m mooi, zeker met de witte dail. Goed leesbaar, weinig afleiding. Nogmaals, kwestie van smaak.
Al mn aankopen geef ik altijd weg. Maar deze gaat blijven. Heel veel horloge voor heel weinig geld. Sinterklaas bestaat nog. Het concept van vaste lugbars spreekt mij aan. In rare omstandigheden ga je dit horloge nooit kwijtraken. Het is een echte beater. Sterk als een Rus, deze Amerikaan met Japans loopwerk in een Chinees huisje met Zwitserse verlichting. Hij blijft !

Is er dan niets op aan te merken? Jawel hoor, de datum had voor mij niet gehoeven. Vind deze ook klein, maar dat kan aan mn leeftijd liggen. Nu er toch een date op zit, vind ik dat hij niet goed gepositioneerd is. Het zal wel met het loopwerk te maken hebben maar waarom zit de date niet precies op de plek van de vier, gelijk naast de lumen?
Of had de vier laten staan met de date naast de drie.
Maar goed, het is niet anders, toch blijft ie.

5 likes

Leuke aankoop… veel draag plezier! :sunglasses:
Die case back hebben ze mooi sober gelaten :+1:

Da’s geen geld voor dit horloge. Leuk die vaste lugbars. Aan beide kanten wat te lezen ook nog: dubbele pret. :smile:

1 like

Nou, als je niks te lezen hebt in de trein draai je m gewoon ff om… :smile:

1 like

Mijn beste,

Ik zou dit horloge in het echt moeten zien, om het dan de waardering te geven die het wellicht verdient!!
Vooralsnog vind ik de wijzerplaat een matig aanzien hebben!!
Desniettemin, wens ik je er een aangename tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Ok. Het horloge gaat er uit !