10 minuten niet thuis, en dan zo’n briefje in de bus: tweede bezorgpoging op maandag
Tipje van de sluier: Geosphere…
Grrr…
Soms lijkt het alsof ze op de loer liggen totdat je vertrekt.
Die is zo mooi, heel even wachten nog eh
Zolang er niet op het briefje staat : " Pech, je had maar thuis moeten zijn, nu hou ik hem lekker zelf", komt het goed hoor,
Jammer maar nog 2 nachtjes slapen. (Gelukkig mag je straks de klok op zomeruur zetten en zijn de nachtjes korter)
Ook al vaker meegemaakt.
Één keer kwam het alsnog goed. De bezorger had zijn mobiel nr genoteerd. Ik belde hem, we zijn afgesproken voor 10 min later op anderhalve km van bij mij.
Kleine moeite voor mij, kleine moeite voor de bezorger.
Voor de bezorger en zijn werkgever ook alleen maar voordelen dat ze het pakje niet meer verder moeten behandelen en geen tweede keer hoeven langs te komen.
En ikke blij.

Waardeloos is dat! Gebeurt mij ook met regelmaat. Ook dat ze net aanbellen, in de 5 minuten dat ik een belangrijke boodschap op het kleinste kamertje moet doen.
Of ze bellen helemaal niet aan en dan vind je alsnog zo’n briefje.
Dit gebeurd regelmatig ja!
Of op de tracking pagina staat dat het pakket is afgeleverd maar je hebt niks. Gelukkig kwamen de buren van 3 straten verderop het pakket alsnog brengen.
Balen! Ik durf amper te gaan douchen of het toilet te bezoeken op het moment dat ik een bezorger verwacht
hahaha vliegen rond het hoofd en een hele moeilijke blik van het ophouden op het gezicht als de bezorger eindelijk komt.
En tja dan komt de keuze… eerst naar de wc of toch eerst openmaken…
Zeker balen. Ik ben laatst een keer, ook amper 10 minuten niet thuis geweest, de wijk doorgefietst op zoek naar een PostNL bus. Gevonden ook, en na een kort gesprekje kreeg ik mijn doos mee!! Was ik best blij mee!!
Een montblanc?
Zoiets, maar dan zonder het briefje, flikte de DPD-bezorger mij één keer op een drukke dag, toen heb ik het erbij gelaten. De week erna flikte hij het nog eens op een gewone dag, toen heb ik bij zowel DPD als bij de beide webwinkels een klacht neergelegd voor allebei die acties. Hij was gewoon heel niet hier in de straat geweest (er kan hier geen fietser passeren zonder dat ik het hoor, bovendien geen briefje in de bus), en heeft het pakketje lekker bij het ophaalpunt aan de andere kant van de stad gepleurd.
Implicaties over een causaal verband terzijde; we hebben nu een andere DPD-bezorger.
Wij hadden een DPD bezorger die niet overal ging aanbellen maar alles afgaf bij 1 adres onder het mom van de rest is niet thuis.
Zo eentje hadden wij er van PostNL. Ik hoorde de bus al de straat binnenrijden, en zie dat het PostNL is, dus vol anticipatie wacht ik de deurbel af. Nou, niets hoor. En toen ik drie uur later van huis ging, kwam ik het briefje tegen op de deurmat. Ook twee keer gebeurd. Ik heb er geen werk van gemaakt. Het was wel zomaar voorbij toen we een andere bezorger kregen.
Sindsdien ga ik trouwens iedere keer als er een bezorger in de straat staat, in mijn deuropening staan. Of ik nou een pakketje verwacht of niet.
Zo is er bij ons ook een bezorger verdwenen. Kreeg er een bezorger voor terug met wie ik ook een tijdstip kon afspreken als ik iets echt niet wilde missen. We deelden namelijk dezelfde hobby (modelbouw). Jaren plezier van gehad.
DPD is dramaaaaa…
Dat met zekerheid!