NA: Bi-color Citizen Duikert

Met heel veel plezier heb ik vandaag deze Citizen uit de jaren 80 afgehaald bij het pakketpunt. Het is een horloge die alles afvinkt waar ik nu al ruim een jaar naar op zoek ben, namelijk:

• Diameter van maximaal 40mm
  • Bi-color met voorkeur voor een gouden bezel
  • Quartz
  • Zo goed als mint conditie
  • Bonvengrens van 200 euro

Toen ik de advertentie voorbij zag komen hoefde ik dus niet lang na te denken. Zo’n Citizen als deze zie je niet vaak. De enige twijfel die ik had was financieel. Begrijp me niet verkeerd, de vraagprijs was zeer schappelijk en het horloge is het zeker waard. Als student is het goed letten op de centjes en mijn vereniging had een dag daarvoor ruim 300 euro afgeschreven voor de contributie en een aantal activiteiten. Niet de beste timing :joy:

Na een paar dagen toch de knoop doorgehakt en een deal gesloten. Geen seconde spijt van gehad. Dit is bij far het mooiste horloge dat ik ooit in mijn bezit heb gehad. Totaal subjectief natuurlijk. Mijn vriendin vind het een spuuglelijk ding. De verpakking valt bij haar beter in de smaak.

Nu ben ik druk aan het zoeken naar een lederen band. Neig sterk naar een blauwe. Is dat een goed idee volgens jullie? Het maakt het horloge misschien iets te opzichtig. Mocht je een suggestie hebben, dan hoor ik het graag. De lugwidth is 20mm.
https://www.horlogebanden.com/Hirsch-Osiris-Horlogebandje-Rundbox-Leer-Blauw
https://www.horlogebanden.com/paul-hewitt-horlogeband-leer-marineblauw-goud/?classid=

Zal de Citizen niet gaan gebruiken waarvoor hij gemaakt is. Daarvoor ben ik te voorzichtig. Wel is zeker dat hij de komende tijd niet meer van de pols af zal gaan :slight_smile: @JackW nogmaals dank!

34 likes

Leuke duiker hoor, veel draagplezier.

1 like

Gaaf!

1 like

Die is gaaf. Veel plezier! :+1:

1 like

Hele leuke duiker. Dat heeft Citizen altijd wel goed gedaan. :ok_hand:

1 like

Erg mooi!

1 like

Vincent van harte gefeliciteerd met deze toffe NA. Leuke aanwinst, geniet ervan

1 like

Die ziet er cool uit!
Gefeliciteerd.

1 like

Leuke aanwinst en helemaal in zo’n mooie staat … veel plezier ermee :slight_smile::+1:

1 like

Leuke duiker. Die had ik nog niet eerder vootbij zien komen.

1 like

Veel draagplezier.

1 like

Ziet er goed uit! Congrats! Zou 'm lekker op rubber houden. Draagt fijn en staat 'm goed!

1 like

Ach; mooie herinneringen kosten geld en mooie horloges ook!
(Alhoewel in dit geval: gelukkig niet zoveel!)

Veel draagplezier!!

1 like

Leuk horloge voor dat geld! Enjoy

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!
Misschien staat bruin leer hem? Of een zwarte Tropic?

1 like

Moet persoonlijk nog even wennen aan rubber. Vind het wel erg mooi staan. Draag alleen vaak overhemden in combinaties met colberts en dan is rubber iets te sportief naar mijn idee. Denk jij daar anders over?

Bruin leer geeft hem een beetje te vintage uitstraling naar mijn mening. Het zou zeker staan, maar mijn smaak is het niet. Een tropic ga ik zeker overwegen. Bedankt voor de tip!

Dat is zeker zo. Alhoewel het voor mij (hopelijk :wink:) een groter bedrag is dan voor de gemiddelde HF’er. Ach. Ik wil ook leven en lig niet krom.

2 likes

Ja, bij

staat dit inderdaad wat minder. Rubber is natuurlijk vooral casual/sportief. Maar toch maken wij hier op HF ons daar wel erg druk over. Verreweg de meeste niet-horlogegekkies trekken zich hier weinig van aan: ze hebben één horloge, hetzij op staal, hetzij op rubber, hetzij op leer, en dat dragen ze gewoon altijd en overal. Je komt dan ook van alles tegen, in de ‘echte wereld’. Ook zie je steeds meer smartwatches en die worden ook gewoon door iedereen op rubber gedragen, ook onder een pak. Dus, ach… doe waar jij je prettig bij voelt, zou ik zeggen. :smile:

2 likes

mooi , proficiat

1 like

Gaaf ding.

Mooie combi zo met die plaat en bezel!

1 like

Gefeliciteerd met deze gave duiker. Veel plezier ermee.

1 like