Ik ben vanaf januari met de eigenaar van dit horloge in onderhandeling geweest (eerder kocht ik een Auricoste Spirotechnique van hem). Ik vond zijn vraagprijs voor de Doxa te hoog. Na verwoede pogingen van hem om 'm op de diverse fora kwijt te raken, wilde hij eindelijk de prijs fatsoenlijk laten zakken! Ik ben dus de nieuwe eigenaar van een Doxa Spirotechnique. Waarschijnlijk nog schaarser dan een Auri.
De uitwendige onderdelen zijn niet meer te krijgen (dat heb ik al uitgezocht bij Doxa). Ook de armband met uitschuifbare schakels (!) is niet meer leverbaar. Dus die gaat zsm. de doos in. Er komt -hoe kan het ook anders- een blauwgestreepte s-strap aan.
En ook deze zal tzt naar Richard gaan voor een onderhoudsbeurt.
Menno
En hier een foto (van de verkoper geleend) En eentje van zijn neefje: de Auricoste
Ja, dat durven we wel hoor… Door jouw verzamelwoede ben je bijna wel een wandelende Seiko Wiki geworden. Gelukkig voor ons. Bij mij ligt dat anders. Ik zoek aparte dingen… En er zijn ook zoveel aparte duikers te koop! Mijn ulitieme deal is natuurlijk een BP FF Aqualung. Maar daar is zoveel nep van in omloop dat ik het bijna niet meer durf. Deze week nog een PB FF Polish Navy gezien. Een goede fake, maar met een vraagprijs van ruim 3000 dollar. Dan maar andere aparte duikers!
Ik hoop ooit nog eens tegen een goedkope ZRC Grand Fonds tegen te komen (over schaars gesproken…). Even een foto voor wie ZRC niets zegt… Heb je er eentje over, dan hoor ik het graag.
Thieuster, de vintage terrier. Doxa is mooi. Kende eigenlijk alleen de huidige modellen maar deze ziet er mooi uit. Hou van van zo’n dikke bezel. Fraai.