Zijn holle lugs dus moet je die eerst op(laten) vullen…
Chronographe suisse strikes again
Vervelend. Hoop dat je het kan laten fixen.
Oeh ja als het holle lugs zijn dan werkt dat niet inderdaad en aangezien het een chronograph suisse is,is de kans 100% dat het holle lugs zijn.
Ik typ te langzaam geloof ik
Yes idd dus gewoon niet doen die pinnetjes zitten er echt niet voor niks.
Ik heb in het verleden wel eens zo’n holle kast voorzien van een vaste pen tussen de lugs zodat er alleen nato’s en open banden op konden maar bleek toch ook geen goed idee bij nader inzien
Eerst langs een horlogemaker om het uurwerk uit te laten bouwen dan langs een goudsmid om een nieuw pennetje erop te laten solderen ( gaatjes boren gaat idd niet dan is binnen de kortste keren het gat uitgelubberd) en dan het uurwerk weer laten inbouwen bij de horlogemaker.
En laat de achterdeksel en Lunette gemonteerd tijdens het solderen bij de goudsmid dat voorkomt vervorming van de kast tijdens het solderen.
Succes met het laten uitvoeren van de reparatie ik hoop dat je het horloge weer snel met veel plezier kunt dragen
Nee niet echt he hahaha.
Kon je hem van de grond rapen zeker
Kan wel, maar zal eerlijk gezegd niet heel goedkoop worden. Krijg van de goudsmid een indicatie van 50€ voor het pinnetje alleen al. Balen zeg
Nee het was het principe zoals ook de Rolex millspec heeft (5517) met een massieve stalen pin tussen de lugs,maar aangezien de maat 20 mm was konden er alleen nato’s op want in die maat kon ik geen leuke banden vinden met open bevestiging.
Ook was de pin wat te dik waardoor een te dikke nato op een vrij dun dressertje geen porrum was
Omdattiezocoolisplaatjevaneen5517
Niet van mij btw

Volgens mij is @Arie_Kabaalstra zowel horlogemaker als edelsmid.
Dan is het op één adres opgelost.
En Arie kan bijna alles…
Alleen Arie zit in Fryslan
Versturen…Hoewel hij heeft een groot probleem met zijn deurbel
En misschien komt hij wel eens toevallig in de buurt op zijn Ducati?
Maar het kan wel eventjes duren heb ik begrepen…
Tja… Naja gelukkig zitten er ook kundige horlogemakers en goudsmeden in de buurt; zeker met verzending zal het qua prijs toch niet veel schelen. Komt wel goed dus, alleen een flinke tegenvaller.
Die lugs zijn meestal hol. Door er gaatjes in te boren en pushpins in te doen ‘lubberen’ die gaten helemaal uit. Niet doen dus!
Wauw wat een mooi horloge en een prachtige toestand!
Ai, dat is inderdaad heel jammer. Gelukkig een eenvoudige herstelling. Dit zijn lugpins, veel gebruikt bij dit type horloge, heb zelf ook zo eentje. Om die reden laat je dit horloge beter op één bandje zitten.
- binnenwerk/glaasje laten verwijderen door horlogemaker
- kast brengen naar een juwelier/goudsmid om te herstellen
- terug naar horlogemaker om alles terug te plaatsen
Ik zou de horlogemaker ook het solderen laten regelen,die heeft vast goede contacten.
One stop shopping
Heb ik gedaan! Ik ga binnenkort naar @Tokes om het horloge uit elkaar te laten halen en die heeft een goudsmid aangeraden in de buurt.
Van horen zeggen heb je daar een goeie aan
je kunt gewoon hollow end female spring bars kopen , die horen er ook bij volgens mij