Beste forumleden,
Ik heb een nieuwe aanwinst; na wat gezeur met de post is na een poosje eindelijk mijn nieuwe horloge binnen. Ik heb een vintage (vermoedelijk jaren 50) chronograaf gekocht in uitzonderlijke staat, zo goed als NOS.
De foto’s doen het horloge geen recht. Het horloge is echt zo goed als krasvrij en de wijzerplaat is nog erg mooi. De kast is volgens mij rosé goud (ik ben nogal kleurenblind; maar het lijkt toch anders dan geelgoud dus volgens mij is het rosé, dat vind ik toch iets mooier).
Ik was dus hartstikke blij met m’n nieuwe aanwinst, het horloge is ook nog eens net onderhouden dus ik keek erg uit naar het zorgeloos dragen van het horloge. (Ook al vind ik het wel een beetje eng om de eerste krassen te maken)
Ik had ook al voordat het horloge binnenkwam wat bandjes gekocht om het horloge mee te dragen. Ik wilde hem graag op zwart leer in plaats van bruin proberen. Dat ging echter niet goed:
Blijkbaar heeft dit horloge een soort uitstekende dingen waar normaal de lug-holes zitten. Dat heb ik wel eens gezien op foto’s, maar nooit zelf gehad. Ik wist ook niet dat dit horloge het had.
Nu was ik net de band aan het verwisselen, zo te zien is één van die dingen afgebroken zoals je op de foto ziet. Ik heb dat niet gemerkt, maar ik krijg nu geen band meer vastgemaakt en toen hij binnenkwam zat de band er stevig op. Met het losmaken van de band heb ik bovendien de pushpin weggeschoten, nu heb ik wel wat pushpins liggen maar niet van deze soort, deze zijn hol zodat die uitstekende dingen erin passen.
Het missen van die pushpins is niet zo’n ramp, volgens mij kun je het bandje zelfs vastmaken zonder (al is dat misschien niet zo verstandig), het ontbreken van de lug-houder is echter wel een probleem. Daarom aan jullie hulp gevraagd; wat kan ik hieraan doen? Is er iemand die dit kan oplossen? (Is dat duur?)
Man… wat baal ik hopelijk is dit geen al te groot probleem en kan het snel verholpen worden
Helpt iemand mij met dit gave ding weer compleet maken?