NA Bizar horloge

TS sprak over legeringen, vandaar. Het blijkt widia te zijn. Widia ken ik wel, daarvan zijn die keiharde zwarte boorpunten in mijn betonboren gemaakt.

Widia is echt absurd hard. Ik heb nooit geweten dat er horlogekasten van gemaakt waren! Ik heb hier een diamant slijpsteen en die heeft echt moeite met widia :slight_smile:

2 likes

Tnx! Gaaf man, een horlogekast van widia!

1 like

Band heeft bij de aanzet een recht vlak dat strak tegen de kast zit dus daar wil inderdaad niks draaien. Als je de band probeert te buigen ben ik bang dat de bandpennen breken, die zit je dan op afschuiving te belasten. :thinking:

Vind het ook wel een beetje zonde, maar aan de andere kant, ding is NOS, en zo blijft hij NOS :roll_eyes:

Legeringen bekt zo lekker. Sorry!

Wie diamant. Widia. Van Wikipedia

‘Gesinterde wolfraamcarbide staat bekend onder de merknaam Widia, dat afgeleid is van het Duits voor Wie Diamant (vertaling: “zoals diamant”)’

Ik snap het. Zou er ook moeite mee hebben. Alleen is het horloge dan wel vanaf 18 cm polsdikke?

1 like

Heb het nooit opgemeten, weet niet precies waar de grens ligt, maar mijn 16 cm wordt in elk geval erg lastig. :sweat_smile:
Zou hem natuurlijk wel op leer kunnen zetten.

1 like

Als dat wel zo is, mag ik dan de Certina?

1 like

Waarom jij?

2 likes

Waarom ik?

1 like

Beter ik.

2 likes

Allebei de helft. Salomo’s way

1 like

Nee. Geef hem dan maar aan Gobert…

:sunglasses:

Slim… heeeeel slim

2 likes

Dank vriend. Dan stuur ik je een mooie microkini voor je vrouw.

2 likes

U kent het verhaal van Salomo niet?

1 like

Dat was toch die man die aan veelwijverij deed?

1 like

Mag ik een medeklinker kopen?

Lees, dit was toch SalomoN?

1 like

Wat een super gaaf ding man.

1 like

Salamonsoordeel ( juridisch) Koning Salomo (bijbel)
Ik verwees naar de laatste😊

2 likes

Ok, lekker bezig. Ik heb de bijbel al een tijdje niet meer gelezen…
En, on topic, nogmaals. Wat een knaller van een klok!

2 likes