NA: Blancpain Fifthy Fathoms Barakuda

Zo langzamerhand begint mijn verzameling meer vorm te krijgen met een nieuwe aankoop. Dit keer geen Rolex, Panerai o.i.d. maar een Blancpain (ref: 5008B 1130 B52A), met haar eerbetoon (geen re-issue)aan de Barakuda, die voor het eerst uitkwam in 1953. Het was het eerste duikhorloge dat destijds uit kwam en door de Duitse marine werd gebruikt. (de naam staat niet voor de bekende baarsachtige roofvis (d.i barracuda) maar voor een Duits bedrijf dat duikspullen verkocht)
Voor diepgaande informatie is het mooi om te kijken op de Engelstalige site van Henrik Schwiening: Blog over de horloges van Blancpain Henrik reageerde ook heel snel en vriendelijk toen ik vragen stelde over dit en andere horloges van BP. (Hij bezit deze Barakuda, samen met mij en 498 andere gelukkigen, al zijn er internationaal nog een paar te krijgen.)
Deze limited edition vond ik via het web en ik liet mij door een forumlid informeren wat zijn ervaringen waren met deze Nederlandse verkoper/handelaar.(Dit moet geen verkooppraatje zijn, bij vragen pb me). Het forumlid kende hem persoonlijk en zo legde ik contact, waarbij ik snel het horloge bij hem op kantoor mocht bewonderen, dat in de collectie behoorde van een bekende Duitser, die dicht bij het vuur verkeert van het Zwitserse bedrijf. (Naam van Duitser is bij mij bekend)
Deze handelaar heeft een groot internationaal (klanten)netwerk en werkt mede vanuit Maastricht en kan hierdoor exclusieve horloges aanbieden.
In het kort wat specs en een paar mobiele foto’s. Ik ga binnenkort met een fototoestel aan de slag; voor mooiere foto’s adviseer ik de directe link van onze Duitse liefhebber, die het horloge van alle details perfect neerzet. https://blancpainblog.com/news/hands-on-with-the-fifty-fathoms-barakuda/

specs

Unidirectional sapphire bezel, lumed
Secure movement caliber 1151
Case: Steel, 40.3 mm
lugs between horns: 20 mm
waterproof: 30 atm
Dial: Black
Rubber strap, tropical
Sapphire back
Limited edition 500 pcs
Reference: 5008B 1130 B52A

Bp zijkant kroon

Ps het valt me btw op dat in vergelijking met bijvoorbeeld Rolex, dit merk er veel aan doet om het horloge ook het cachet te geven wat het verdient. Geen simpele box, maar een koffer, een speciale horloge(reis)opbergetui, en handgeschreven papier met serienummer…tot nu toe een mooie aanwinst…ik zal proberen binnenkort wat betere foto’s te schieten…

175 likes

Wat een aanwinst!!! :heart_eyes:

1 like

Lekker man.
Zien we niet veel hier.
Dikke feli.

1 like

Dit is waarom ik hier zovaak terug kom, wat een topstuk!
Mag je trots op zijn :smiley:

2 likes

WAAN-ZIN-NIG mooi horloge :heart_eyes:
Heel veel plezier er van !

1 like

:point_up:t2:

Fantastisch horloge! Gefeliciteerd.

1 like

Heel erg gaaf, gefeliciteerd!

1 like

Heel tof. Gefeliciteerd! :ok_hand:

1 like

Wow! Prachtig!

De foto’s van de Duitse liefhebber … :heart_eyes:

Is btw de lume kleur van de wijzers een andere kleur dan van de uurmarkers? Lijkt net of de wijzers iets lichter zijn bij daglicht.

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA! :heart_eyes:

1 like

Wat een knaller… dank voor het verhaal en we zien graaaag meer fotos.

Heel veel plezier in ieder geval.

1 like

Je foto’s doen je horloge geen recht aan, erg mooie NA. Gefeliciteerd prachtige keuze! Kijk uit naar je betere foto’s

1 like

ik vertelde al dat mijn foto’s niet zo geweldig zijn- bij avondlicht onder de lamp en met mijn mobiel…vertekent enorm! wilde toch effe delen, foto’s doen zeker geen recht…mijn vrouw is fotografe die zal- als ze zin heeft wel willen fotograferen! :wink:

2 likes

Dit is echt heel mooi en die faux lume patina vind ik redelijk subtiel moet ik zeggen.

Nu wil ik het niet over andere merken hebben,maar dit vind ik toch wel even wat chiquer dan zijn directe concurrent uit Biel/Geneve.

1 like

Prachtige aanwinst!

1 like

Oei wat ben ik jaloers :yum:
En het is je van harte gegund, veel draagplezier!

1 like

Ik keek eigenlijk ook naar de foto’s van de Duitser die je deelde. De kleur van de faux patina.
Maar wij willen zeker meer foto’s zien! Nogmaals Prachtig! :star_struck: Gefeliciteerd!

1 like

Heel gaaf Blancpain…

1 like

Deze gast - bedoel niet de oud eigenaar van dit horloge- is zeer enthousiast, heeft veel kennis en vriendelijk…

Heel gaaf deze Barakuda! Draag hem met plezier en trots! Ik zag in je voorstel topic uit ‘17 dat je je toen voorstelde en een Meistersinger had… het is op een positieve manier uit de hand gelopen :stuck_out_tongue_winking_eye: :sunglasses: