Olá horlogeliefhebbers… hier MannetjeMar met zijn verlate NA topic
Verlaat omdat ik er net achterkwam dat ik de IB aangifte nog moest doen Maar die is
Wat heeft die jongen gekocht… Dit Blancpain Fifty Fathoms. En dat ziet er zo uit
- Metk: Blancpain
- Type: Fifty Fathoms
- Uurwerk: In-house caliber 1315
- Gangreserve: 5 dagen
- Kast: titanium
- Band: Sailcloth (23 mm)
- Referentie: 5015 12B40 O52A
- Prijs: € 15.540,00
Dat waren de koele cijfers
Nu de warme gevoelens die het merk / model me al langer bezorgen! Toen ik eerder mijn Deepsea kocht kwam ter sprake wat ik daarna zou kopen… Blancpain werd er toen gezegd bij Schaap en Citroen. Dat heeft nog een paar modellen geduurd… maar van de week was het dan zover! Hij is binnen
Na lang wikken en wegen gekozen voor deze blauwe variant. De zwarte was en is ook mooi… maar de blauwe speelt wat meer met het licht en varieert van donkerblauw naar helderblauw en zo ineens ook bijna zwart.
Deze blauwe variant die ik heb is uitgevoerd in titanium. Ook bewuste keuze. Aangezien het een beste unit is bezit deze configuratie een mooie balans in grootte, gewicht en draagcomfort. Daarnaast vindt ik de brush van het titanium mooi in combinatie met de shine van de voorzijde van het horloge. Met voorzijde bedoel ik de bezel, wijzerplaat en het saffier glas. Dat laatste heeft geen AR coating als ik het zo inschat… vond het lastig foto’s maken
Van dit model zijn al vele verhalen verteld en opgetikt m.b.t. de historie… dat ga ik niet doen! Wel noem ik hierna een drietal filmpjes die je als duikhorlogeliefhebber wel echt even uit moet zitten.
Deel 1…
Deel 2…
Deel 3, wat een soort samenvatting is, start bij minuut 18. Daarna wordt het bij minuut 26.28 extra leuk. Hier volgt een foto met daarop een andere “bekende” persoon binnen de horlogewereld…
Zelf bezit ik nu icoon 1 naast icoon 2. Op 1 voor mij staat de Blancpain aangezien die het eerst was… op 2 het welbekende andere icoon op duikhorloge gebied…
Wat de mooiste of beste is laat ik aan het individu over. Smaken verschillen en dat is gewoon dikke prima!
Je kunt de Blancpain overigens ook op een metalen band krijgen! Zelf heb ik er een originele nato bij als extra band en een vouwsluiting voor op de sailcloth. Hiervan heb ik helaas nog geen foto’s omdat die nog niet geheel binnen zijn.
Zullen we maar foto’s gaan kijken
Als je trouwens hard gaat op lume ben je bij Blancpain beter af als bij Rolex
Hopelijk heb je weer een paar minuutjes leuk gescrold
MannetjeMar