NA, Blancpain fifty fathoms, wat een horloge…

Inderdaad een geweldig ding! Gefeliciteerd met de aanwinst.

1 like

Stuk voor stuk in plaats van een beetje van alles en gedoe. Kan wel wat rust gebruiken :sleeping_bed:

1 like

Ik wil dit

1 like

Schitterende Blancpain.
Gefeliciteerd met je NA.
Bedankt voor het delen.
Veel draagplezier.

1 like

Sowieso een héél mooi horloge.
Hier dus heel schoon beschreven en gefotografeerd, waarvoor dank!!
Veel plezier!!!

1 like

Veel draagplezier! Ik heb deze ook nog gehad maar dan met de blauwe wijzerplaat. Schitterend merk Blancpain!

1 like

Übercool is het woord dat op deze NA van toepassing is, gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd! Wel vind ik de 45 mm ook een twijfel. De FF Barakuda vind ik echt supervet :heart_eyes:

1 like

Mooi man. Een van de weinige duikers die je ook met enig fatsoen onder je pak kunt dragen.

1 like

Prachtige aanwinst met net zulke mooie foto’s :star_struck: heel veel draagplezier gewenst met deze kanjer :+1:

1 like

Man man, wat een prachtige aanwinst top, ben zelf ook aan het oriënteren, en hoe meer ik me verdiep in details, komt Blancpain steeds vaker terug in mijn top drie van een potentiële nieuwe aanschaf.
Nogmaals van harte, en bedankt voor de mooie beschrijving.
Ik heb nog wel een vraag met betrekking op de band en de aanpassing die je hebt gedaan: ik heb een redelijk forse pols, hierdoor is het probleem dat elke horlogeband tot 20cm te kort is en niet mooi past.
Ook een vouwsluiting is aan mij niet goed besteed aangezien deze bijna altijd in men pols prikt (behalve de Breitling ) en dus een gesp voor mij het comfortabelst is.
Hoe lang is deze band met de sluiting?
Alvast mijn dank.

Groeten Leen.

2 likes

Dank je wel Leen en ik zou hem zeker eens gaan proberen. :slightly_smiling_face:

Zo te lezen, hebben we aardig vergelijkbare polsen, de mijne is 19,5 cm en vlak. Ik herken daarom ook meteen het probleem met vouwsluitingen, ze drukken vrijwel altijd op 2 plaatsen in je pols.

Ik heb het hele horloge even naast een rolmaat gelegd, zodat de lug to lug ook meteen is meegenomen. De banden blijven wat bol staan, maar vlak gedrukt is de totale lengte tot binnenzijde gesp 23,5 cm.

Ik draag hem (redelijk strak) op het derde gaatje, dus het zou voor jou nog moeten kunnen op het eerste of tweede, afhankelijk van de lengte van de gesp.

De originele gesp is overigens een fractie korter dan deze en daarmee kwam ik net tussen twee gaatjes uit, vandaar deze. :slightly_smiling_face:

1 like

Proficiat, prachtig horloge.

1 like

Zou er zeker één aanschaffen. Het is zoooooo mooi merk. En qua service, officieel via Blancpain, behoort het niet tot de duurste merken. Het servicen buiten Blancpain en via een ander kanaal is voor mij een no-go. Dat doe ik trouwens met geen enkel merk. Succes met de zoektocht :grinning:

2 likes

Heel mooi. Alleen voor mij te groot. Als er ooit eentje komt van maximaal 42 mm zou die potentieel tot mijn collectie kunnen gaan behoren.
Veel plezier ermee.

2 likes

Super bedankt voor je snelle en duidelijke antwoordt, dit helpt me enorm.
Heb je toevallig ook nog de kans gehad om.de Blancpain Nato te bekijken, denk namelijk dat deze wel langer is.
En op metaal vindt ik mijn huidige drie kanshebbers geen van drieen mooi.
Ik vindt dit iconische model echt top… maakt me het weer lastig om bij men eerste bedachte keuzes te blijven.

Ikzelf denk aan de volgende keuzes.
1.Fifty Fathoms bathtysape chronograph.
2. Glashutte Senator Chronograph.
3. Breguet XXI.

En omdat deze altijd nog op mijn lijstje stond een IWC Big pilot, maar deze komt pas om de pols als de bovenste drie niets worden

Daytona overwogen, gepast, veels te klein voor mij.
Zenith chronosport, mwha viel me wat tegen in het echt.

Groeten Leen.

1 like

Geen probleem hoor, graag gedaan. :slightly_smiling_face:

Ik heb de Blancpain nato helaas nog niet gezien maar ben zelf best een grote fan van nato banden. Wil echter dit horloge eerst eens even dragen (voor het geval dat de vlam weer in de “flipper pan” slaat) en dan wel een nato kopen. Mocht het zover komen, zal ik je het resultaat laten weten.

Stuk voor stuk schitterende horloges op het lijstje overigens en voor wat betreft een Daytona; die heb ik altijd geweldig gevonden, totdat ik er even eentje van een vriend om kon doen. Helemaal niets op aan te merken, wat een afwerking, maar hij pakte me helemaal niet.

Grappig wat een grote rol de emotie (althans bij mij) speelt… :slightly_smiling_face:

2 likes