Het zat al even in de pijplijn: mijn Seiko Presage Sharp Edge had zoveel haast dat deze terug moest om goed afgeregeld te worden.
En ja, dan kom je dus weer in zo’n prachtige winkel waar ruim voldoende keus is in prachtige horloges.
Maar blauw als ik ben (DISC), had ik al heel wat voorwerk gedaan.
Ik miste nog een automaat met een mooie blauwe wijzerplaat in de collectie.
Mijn huiswerk had een shortlist van 3 opgeleverd: Tissot Gentleman, Tissot Chemin de Tourelles, Longines Elegant Collection. En alle 3 waren ze op voorraad.
De Gentleman was me echt te zwaar op staal, en de gepolijste bezel glom me tegemoet. Niet mijn ding.
Een andere band is natuurlijk altijd mogelijk, maar ook weer een extra investering.
De Chemin de Tourelles was een stuk beter voor mij. Op erg licht bruin leer, dus zeker niet te zwaar, maar de bruine kleur was me in het echt toch wel te licht… En de kleine bolling in het saffier maakte de wijzerplaat voor mij iets te lastig afleesbaar. Het beeld vertekende iets en ik zag mezelf er iets meer in terug dan nodig. En toch nog wel veel tekst, en al die puntjes voor de minuten aanduiding.
Mijn vrouw begreep niet dat er nog een horloge zou kunnen komen, maar daar hebben we geen discussie meer over. Ze vroeg wel of ze mee mocht kijken en haar zegje er over doen. Hoe lief is dat?
We zijn allebei wel van “less is more” dus zij koos op basis van de foto’s al voor de Longines. Ze vroeg niet hoe duur ze waren.
In de winkel was de beslissing snel genomen. Oké, de Tissot kost maar de helft van deze Longines, maar mijn hart was er heel snel uit. Wat een machtige speling van het licht op die wijzerplaat. Er zit zelfs af en toe een paarse gloed in! En laat dat nou net onze lievelingskleur zijn. En de steunkleur op onze trouwdag!
Deze kwam met een blauwe croco-band. De doornsluiting is direct vervangen door een vouwsluiting, om de band een langer leven te schenken. Die band is trouwens flink lichter van kleur dan op de foto’s op het net.
Overigens is de achterzijde van het uurwerk ook voorzien van saffierglas. En wat mij betreft is het uurwerk een heel stuk mooier dan in de Tissot horloges. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Nu eerst even wat foto’s die met de smartphone zijn gemaakt.