Blauw is in mijn kleding stijl mijn favoriete kleur. In mijn bescheiden horloge collectie miste ik nog een horloge met een blauwe wijzerplaat.
Op WatchTime in Düsseldorf werd ik daar letterlijk mee geconfronteerd. Yvo Staudt liet mij de guilloche chronograaf passen met de blauwe wijzerplaat. Ik was direct zwaar onder de indruk en een beetje verliefd. Echter na vier andere aankopen het afgelopen jaar is het budget wel op, helaas.
Ik heb de afgelopen weken veel rondgeneusd op dit mooie forum, maar ook op diverse verkoop sites en veel mooie aanbiedingen toch overwogen.
Kwam onder andere de mooie FC Runabout chrono voor relatief weinig tegen, maar haalde de trekker niet over. Aanbieding weg. Zelfde geldt voor de TH Carrera calibre 16 chrono met blauwe wijzerplaat. Uiteindelijk geen spijt van want deze prachtige horloges kosten nog een klein fortuin en ondanks dat de Staudt nog in mijn achterhoofd zit, ben ik toch ook aan het sparen voor de mooiste release van 2022:
Tudor Black Bay Pro.
Maar ik dwaal af. Nadat ik benaderd werd door een gewaardeerd forumlid om zijn blauwe gmt Citizen over te nemen, kwam ook ik op ons forum de aanbiedingen van Timco tegen. Met dank aan @Cihanski
Veel Seiko’s en andere voor mij niet relevante merken en modellen. Maar op de 3e dag verscheen er ook de Hamilton Jazzmaster Viewmatic met de blauwe wijzerplaat. Deze stond onlangs te koop bij de Beijenkorf met 70% discount, maar toen was ik net te laat . Nu aarzelde ik niet voor de helft van de normale verkoopprijs. Trekker overgehaald en helemaal blij.
Aansluitend las ik hier dat meerdere forumleden niet happy waren met hun Timco aankoop. Het horloge was immers veelal beschadigd. In spanning afwachten dus.
Zo hoort mijn nieuwe Hamilton eruit te zien. De H32515641 met het Caliber H-10 uurwerk met maar liefst 80 uur gangreserve. Een 40mm kast, 11mm hoog en een mooie open backcase.
Gisteren ontvangen en uit de slecht verpakte doos gehaald. Aan de linkerzijde van de kast zitten een paar haarlijntjes en het horloge was niet helemaal schoon. Toch ben ik helemaal blij. Voor de prijs die ik heb betaald een heel mooi horloge en eindelijk een blauwe wijzerplaat. Mooie opgelegde cijfers en indices. Diepte in de wijzerplaat en een knipoog naar guilloche.
Laatste aankoop van het jaar, ik ben klaar voor 2023