NA: Blue Coral Reef Monster (fka Rolex)

Geintje… Dit was een Lokrolex. Uiteindelijk wilde ik (toch weer) een Seiko. Maar zeg nooit nooit…

Voor wie nu afhaakt :wave:
Voor wie door gaat: :+1:

Enfin, in het NA topic van de Oriënt kamasu had ik toegelicht dat het plan van snoeien om te groeien anders uitpakt dan bedacht. Ik zit blijkbaar in de ekster-fase van de hobby. Ik sla aan op mooie, glimmend horloges met een ‘popping’ sunburst dial. Enter, de Blue Coral Monster.

Seiko Monster historie
Sinds de introductie van de eerste Monster zijn de 2e en 3e generaties verschenen, een aantal limited reeksen en setjes van baby, mini en landmonsters. Mooi samengevat in bijgaand plaatje.

Kijkend naar de reguliere lijn van 1e 2e en 3e generatie zit de “upgrade” in nieuwe, betere movements, Prospect branding, kroon en pukkel op het glas.

Bovenstaand overzicht is niet geheel compleet. In afgelopen jaren verschenen de SZSC modellen met

SZSC003 deep blue

SZSC005 Jade of Emerald Green

Om vervolgens in afgelopen jaar de Monsterdroom levend te houden met 3 nieuwe SBDC modellen:

SBDC067 Blue Coral

SBDC073 Frost

SBDC075 Nemo (sunburst oranje)

NA Blue Coral
Mijn monster ervaring is gestart met een yobokies mod die ik nooit op staal heb gedragen.

Nadat ik deze verkocht, begon het te kriebelen. En dus kwam de originele versie in de collectie. Met stalen band, maar die belandde in de la.

Nog steeds heel content met het oranje beest.

En tja, toen de Jade uitkwam stond deze op de wishlist. Maar deze legde het later af tegen de golden Solar tuna.

De Jade kwam weer terug op de wishlist, en kreeg gezelschap van de Blue Coral.

Dusss… Toen had ik er twee op de wishlist. Waarbij ik de Jade een wat moeilijke kleur vind hebben. Moeilijk in de zin dat ik niet goed weet wat ik er echt van vind.

Anyway… In blauwe gedeelte kwam onlangs de Blue Coral voorbij en toen was ik echt verkocht. Dus gekocht en op staal gezet.

Specs

PRODUCT SPECIFICATIONS
Release Date : 9 November, 2018
Mechanical Automatic with manual winding
Blue Dial
Caliber # 6R15
Stainless Steel Case Material
Hard Rex Glass Material
cyclops date magnifier
Lumibrite
+25 seconds -15 seconds Accuracy
200m Waterproof
anti-magnetic 4,800A/m
47.5 x 42.3 x 13.1mm
170g Weight
Screw back
Rotating bezel
Screw lock type crown
Double lock clasp
23 Jewels
Second hand stop function
Made in Japan

32 likes

:wave:

4 likes

5 likes

Heb het topic niet gelezen maar een Rolex is super! Geniet ervan :laughing:

7 likes

Dit zou zonder twijfel de enige Rolex zijn die je uit voorraad en met een flinke korting zou kunnen kopen :wink:

4 likes

De Coral blue is imho de mooiste van de 3e generatie. Ik weet ook niet echt wat ik van de Jade denken moet…

1 like

Mooie Stephan, enjoy!

1 like

:rofl: Mumbai special, soort van…

Heel goed dat je hier al even oefent. :+1:

Gefeliciteerd met de NA!

1 like

Had het bijna op negeren gezet. :upside_down_face:

1 like

Heel netjes …

1 like

Hoop die jade een keer in het echt te zien. Misschien dat ik dan uit ben :man_shrugging:t2:

Ik vermoed dat een aantal leden mij inmiddels op de block and mute lijst heeft gezet… :grimacing:

2 likes