Ik was al een tijdje aan het kijken naar een horloge waar ik alles mee kan. Ik heb meerdere vintage horloges maar ik ben daar toch redelijk voorzichtig mee als het hard regent bijvoorbeeld. Vandaar dat ik een dagelijks horloge zocht die tegen een stootje kan en minimaal een 100m water resistant rating heeft. Daarnaast hou ik van wat kleinere horloges, dus zocht ik naar een diameter onder de 40mm. Na wat rondkijken in webshops en op youtube kwam ik uit op de Casio EFV-110d voor 72 euro. Ik had hem via bol.com bestelt en hij zou binnen 2 dagen binnen zijn.
Inderdaad na 2 dagen kwam het pakket binnen. Echter, zat er geen casio in maar een smart watch van een merk waar ik nog nooit van gehoord had. Verder was de verpakking van deze smart watch duidelijk al eens open geweest en zaten er meerdere vinger afdrukken op het scherm. Het bandje zag er gebruikt uit en de gebruiksaanwijzing was niet netjes meer opgevouwen. Gelukkig heeft bol.com goeie service geleverd en kon ik het pakket gratis terug sturen en kreeg ik het geld terug.
Na deze toch wat mindere ervaring was ik toch gaan twijfelen of de Casio wel echt wat voor mij was en ging de zoektocht verder. Na twee dagen had ik bijna nog een keer de casio bestelt maar toen kwam ik een Boldr Venture tegen op marktplaats voor een schappelijk bedrag. Hij is iets duurder dan de Casio maar heeft een uniek design, seiko automatisch uurwerk (met hacking en handwinding), veel betere lume en een saffier glas. Na kort getwijfeld te hebben, heb ik besloten de Boldr via marktplaats te kopen. En wat een fijn horloge is het.
Het formaat is erg goed voor mijn pols, alleen was de nato die er bij kwam naar mijn mening een beetje te dik. Ik heb hem nu op de band van een timex expedition gezet. Misschien dat ik ooit de casio efv-110d nog een keer probeer aan te schaffen maar voor nu ben ik toch heel blij dat ik het verkeerde product ontving en daardoor nog even door ben gaan zoeken.