Hallo allemaal,
het is alweer een heeeeeele tijd geleden dat ik iets nieuws te melden heb, maar bij deze dus mijn nieuwste NA.
Ik ben al een tijdje op zoek naar iets lichts en toch stoer met een eigen gezicht. Via de nieuwsbrief kwam ik terecht bij Serious Watches, een voor mij al langer bekende leverancier uit het hoge Noorden. Ik heb daar 10 jaar geleden mijn Orient Pro Saturation Diver gekocht, ter plekke opgehaald en na heel wat gepriegel met de stalen band weer tevreden huiswaarts gekeerd. Maar dat was in mijn BCD-periode, Big Chunky Divers en die ligt alweer een hele tijd achter mij.
Al struinende door het aanbod viel mijn oog op de LE van Boldr die zij voor Serious Watches hebben gemaakt. 38mm in diameter, 12mm dikte, 44mm lug2lug, saffier, automaat, drilled lugs, gradient wijzerplaat, 200m wr, gesigneerde schroefkroon, opgelegde indices en…titanium. Mijn laatste titanium horloge was de Oris Der Meistertaucher, de eerste versie, ik mis hem nog steeds
Dus besteld en vandaag binnen gekomen inclusief de bekende Serious Watches stroopwafel. Uiteraard met zorg ingepakt zoals altijd dus even bezig geweest met het uitpakken. en dan komt daar dus de Boldr-doos tevoorschijn.
Met daarin een mooi stevige case, niet te vergelijken met de “pelicases” waar San Martin of Steeldive in komen maar een echt zware pelicase met als extra een matching Nato-strap, uiteraard met titanium beslag.
De geschroefde band is nog niet op maat gemaakt en alle stickers zitten er nog op, maar ik vind hem mooi. Kleiner dan ik gewend ben, zit normaalgesproken op 40mm maar wel errug lekker. Het is nr. 21 van de 100 stuks, random nummer aangezien mijn nummers (22 of 63) niet meer beschikbaar waren. Is het een blijvertje? Dat zou zomaar kunnen, dit draagt wel erg fijn en comfortabel. De rode tip aan de secondenwijzer vind ik persoonlijk erg geslaagd, geeft hem net wat speelsheid.
En goede lume, ook niet geheel onbelangrijk
Het zou zomaar een blijvertje kunnen zijn……