NA: Boldr Voyager Mediterranean

Ik heb een beetje een haat liefde verhouding met brass en bronzen horloges. Ik vind de ontwikkeling van de patina erg gaaf maar de prijzen die voor sommige exemplaren worden gevraagd vind ik dan weer te hoog. Meer dan 1K uitgeven aan een horloge dat er oud en vergaan uit komt te zien zou ik gewoon niet doen. Brons is nog iets duurder dan Brass en iedereen kent natuurlijk de Carl Brashear van Oris wel.


Supergaaf maar ik denk dat ik voor dat bedrag iedere dag met een poetsdoekje zit. Ik had nog overwogen om een Archimede bronzen Pilot te nemen maar de prijs wat me ook te hoog.

Een paar jaar geleden had ik een Brass Armida A8 gekocht. Ik vond hem super maar de lug to lug van 52mm was voor mij gewoon net te groot. Dit was een veelvuldig probleem waardoor mijn keus erg beperkt bleef.

Toen ik weer eens een internet rondje maakte stuitte ik bij Seriouswatches ineens op een nieuw model dat vorige maand uit is gekomen. De Boldr Voyager. Hieronder de specs:
Case: 42mm Marine Grade Solid Brass
Bezel: Solid brass 120-click unidirectional dive bezel, with luminous bip
Movement: NH35A automatic movement, with self-winding and hacking mechanism and 42-hour power reserve
Water Resistance: 200m (660ft) / 20ATM
Winding Crown: Dual-lock screwdown crown with custom embossed BOLDR logo
Dial & Hands: Sunburst Green sandwich dial with and custom brass hands, both with “Old Radium” Superlume
Lens: “Super-dome” Vintage K1 Mineral glass
Strap: Custom Zulu-Style NATO strap with custom solid brass buckle
Case Thickness: 13.5mm
Lug size: 20mm
Lug to lug: 48mm
Case Back: Single-piece screw down with engraved limited edition designer artwork
Eigenlijk alles wat ik zocht. De prijs was zeer redelijk en omdat Seriouswatches een dealer is geen gedoe met bestellen uit het buitenland met eventuele invoerrechten. Ik heb gekozen voor een groene. Deze kleur ontbrak in de collectie en past i.m.o. mooi bij de koper kleur. hij komt op een Zulu strap maar ik heb hem direct op een mooie groene vintage Tropic gezet. Hieronder de foto’s.

Heel veel waar voor je geld. De Lume is ook perfect trouwens. Met dit horloge zijn de crossposts bijna ongelimiteerd hij kan in heel veel topics. :wink:
Show je duiker.
Show je Patina
Show je horloge met een ander bandje
Green only
Brass Only
enz…
Bedankt voor het kijken…Mijn bevindingen zijn erg positief. Een aanrader.

20 likes

Geweldige NA en hands-on @dreski ! Veel plezier ervan!

Mijn beste,

Sportief, chique, niet alledaags en kwaliteit.
Het zijn zomaar wat gedachten die bij mij opkomen als ik jou nieuwe verworvenheid bewonder.
Ik wens je er dan ook een veelzijdige tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met deze aanwinst.
Geniet er van!

Leuk om zoiets te zien. Enjoy.

Prima horloge :+1:. Ook veel “levendiger” dan op de foto’s van Seriouswatches, want daar zien ze er nogal verwelkt uit :thinking:

Klopt hij is veel mooier in real life.

1 like

Wauw!!!

Ik heb zojuist een filmpje gezien over de Boldr Voyager gezien en daar werd gezegd dat je brons met iets chemisch kan behandelen, waardoor het geen patina ontwikkelt. Iemand een idee welk goedje bedoeld wordt?

Ik denk dat je eerder aan een wax moet denken dan een ander chemisch middel. Het metaal oxideert hoe dan ook, dus een beschermlaag kan helpen. Mocht er wel iets mogelijk zijn dan ben ik benieuwd.

Horloge is prima maar ik denk dat er n andere bandje op moet. Niet zozeer de kleur, dat staat wel ok.
Maar bruin ruw leder zou beter staan gok ik… al wat anders geprobeerd?

Ik heb een emmer vol bandjes dus dat komt wel goed. Vind rubber even lekker met dit weer.

1 like

Van harte met deze niet alledaagse NA!

Leuke post en gaaf om te zien!
Idd een goede combi, dat brons en groen :ok_hand:

Absolute beauty!