NA: Borel Cocktail "Kaleidoscope"

Het ding met een horloge hobby is dat als mensen weten dat je er wat mee hebt dat ze je ineens gekke screenshots gaan sturen met de vraag wat het is:

Dit is dus de pols van Steve Martin in Only Murders in the Building
image

Dus dan ga je zoeken en dan kom je er ineens achter dat er zoiets bestaat als een horloge met een kaleidscope mechanisme. Ik ben gek op vreemde complicaties dus deze past daar zondermeer tussen. De Borel Cocktail, en in dit geval exact dezelfde uitvoering als in de serie (er zijn ook kleinere versies. Strikt genomen zijn het gewoon twee plastic schijfjes waar normaal de uren en minutenwijzer zitten maar dat geeft wel een heel grappig effect.

Het stel mechanisme is een beetje versleten dus er is een NOS uurwerk onderweg uit Engeland, maar tot die tijd doet hij het toch al best aardig.

51 likes

Heel bijzonder horloge. Leuk om naar te kijken. Veel plezier ermee.

1 like

Grappig ding met mooi font :+1:

1 like

Leuke aanwinst :+1:
Een horlogeliefhebber heeft maar een halve hint nodig om geld uit te gaan geven :rofl:

10 likes

Kan dit op een tegeltje?

3 likes

Zeker :innocent: :innocent:

image

:laughing: :laughing:

9 likes

Haha!

2 likes

Ah, gaaf, zo een ben ik ook nog naar op zoek.
Mooie aanwinst!!

1 like

Cool ding!

1 like

Leuk hoor. Zo zien we nog eens iets anders dan de standaard modellen. :+1:

1 like

Fantastische serie :grin:

1 like

De serie is mij volstrekt onbekend, net als het horloge- tot vandaag dan. Ik vind hem leuk! Wekt het geen verrassing als je twee wijzers hebt van volgens mij identieke lengte? (Het lijkt op de foto dat ze alleen in breedte verschillen)

1 like

Ik heb een horloge met een zelfde soort effect van het merk Lanco.
Het is een Lanco Surprise, maar bij deze draait de “voorstelling” tegen de wijzers van de klok in.
Ik ben nog geen 2e tegen gekomen.

15 likes

Ja correct, afleesbaarheid is wel echt een issue. Er is vaak een reden dat een horloge innovatie nooit echt is doorgezet. De Lanco hierboven is dan al een stuk beter…

1 like

Gaaf!!

Ik zie in je quote pas dat autocorrect “verrassing” had geschreven waar ik “verwarring” bedoelde :joy:

Die Lanco is ook gaaf ja, maar gaat een heel stuk meer richting “standaard” horloge… Ik vind just die wijzers die aan de kaleidoscoop-platen zitten zo uniek :sunglasses:

Erg leuk horloge inderdaad, ik heb hem ook :innocent:

5 likes

Heel gaaf horloge! Is dit uit de jaren ‘60?

1956

2 likes

Er staat vandaag zoiets op Catawiki.

1 like