NA Bravur bw003

Vandaag eindelijk binnen gekomen vanuit Zweden: mijn Bravur BW003 automatic
Ik ben er zelf heel blij mee. Bij het uitpakken oogde het horloge al heel fijn en subtiel en eenmaal om maakt het mij heel tevreden.
Foto’s zeggen meer dan 1000 woorden hè… dus bijdeze:

17 likes

Leuk. Zeker niet alledaags

deze zie je ook niet alle dagen :ok_hand:
zeer mooi :smiley:
geniet ervan :smiley:

Dit is een prachtig horloge. Na mijn eerste Bravur, heb ik lang getwijfeld. Te lang, misschien. Want nu blijkt dat ze recentelijk de wijzerplaat hebben geupdate. Hun goed recht, maar helaas gebeurde dat zonder waarschuwing. Ik zou liegen als ik het nu geen prachtig horloge meer zou noemen, maar ik was er niet klaar voor. Ik was het ook niet eens met de reviewers die zanikten over het rechts geplaatste logo. De nieuwe versie heeft in ieder geval de volgende opvallende verschillen:

1. De nummers op de indexring zijn nu vetgedrukt. Dat levert een sterkere radiale impressie op van het design. Misschien minder formeel.
  2. Er is nu meer tekst op de wijzerplaat. Namelijk ook de modelnaam staat er nu op en vetgedrukt. Ook dit draagt bij aan een aanwezige geheel dat jonger, maar misschien toch niet chiquer oogt.
  3. Het logo is nu op de conventionele plaats, onder 12 uur, te vinden. Is dat lelijk? Neen, maar tezamen met de extra lijn tekst is nu de wijzerplaat minder clean. De eens zo grote negatieve ruimte die de wijzerplaat deed ademen is grotendeels weggebalanceerd.

Het geheel is nog altijd aantrekkelijk en gedeeltelijk vraag ik me af of ik nu de zeurkous ben die de nieuwe troeven niet weet te waarderen. Maar de BW003 was gestaag gestegen op mijn prioriteitenlijst en had ik geweten dat er veranderingen op komst waren, had ik waarschijnlijk eerder gehandeld. Nu geeft Magnus aan dat deze prachtige groene alleen nog in de nieuwe variant te verkrijgen is.

Hoe is het horloge jou bevallen?

1 like

Ha BNV,

Leuk eens een reactie te krijgen op de Bravur.
Dit horloge heb ik nog altijd en ik vind het nog steeds een heel fraai ding.
Momenteel uitgeleend aan een vriend die hem meeste dagen draagt. Bij mij kreeg hij soms weinig draagtijd, wat het horloge niet verdiende.,
De bw003 is vorig jaar gestopt met lopen. Hiervoor contact gehad met magnus en dit is keurig verholpen.
Ik ben heel tevreden met het horloge. Niet alledaags, mooie groene plaat, lichtgewicht en de lederen band draagt heel comfy.
Het was mij ontgaan dat er een nieuwe versie was. Ik zag al wel een tijd dat mijn versie niet meer leverbaar was, om de reden die je noemde wellicht.
Ik kan een ieder het horloge aanraden, tenzij je daar iets te merkgeil voor bent.
Voor het bedrag is er ook genoeg anders leuks te vinden natuurlijk.
Wat is de Bravur die jij hebt?

Leuk horloge van een voor mij onbekend merk! Dank je wel voor de foto’s, fraai.
Geniet ervan en veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Ik zie overigens geen verschil met mijn versie en diegene die ze nu nieuw verkopen?
Wat mis ik?

Ik heb een Bravur x Windgårdh in wit. Erg klassiek gestijld. Lag in de lijn van mijn Max Bill, maar moderner en met een twist en behoorlijk exclusief met slechts 50 exemplaren. Ook een van de leukste implementaties van een numbered limited edition indicatie op de wijzerplaat (zou niet op alle horloges passen, maar werkt hier wonderwel). Bovendien draagt de last met superieur comfort. Natuurlijk is 37mm niet groot. Het Sandvik staal lijkt ook redelijk resistent, misschien meer dan ander staal?

1 like

Overigens, lichtjes bezorgd dat jouw horloge ophield met lopen. Wat was de oorzaak en hoe is het verholpen?

1 like

Ah dat vind ik een heel mooi model. Ook wel overwogen deze erbij te kopen, echter met de draagtijd van m’n huidige bmw003 vind ik het zonde om er dan 2 in de winder te hebben die er maar liggen.
Ik vind het moeilijk iets concreets over de kwaliteit van het staal te zeggen tov gebruikelijk staal… mijne is iig nog keurig qua staal.

De reden waarom hij stopte weet ik niet.
Ik heb gemaild omdat deze nog in de garantie viel. Opgestuurd naar Bravur en 2 weken later netjes teruggekregen. Loopt inmiddels alweer een jaartje probleemloos. Exacte oorzaak is mij onbekend.

1 like

Fijn te weten dat ze het hebben opgelost. De SW300 zou toch een fijn en robuust uurwerk moeten zijn. Zit ook in de Bravur x Windgårdh en de Pitzmann II, dus als er problemen mee zijn had ik het graag geweten!

Wat vind jij van de veranderingen op de nieuwe versie BW003?

1 like

Nou… wat ik een paar Posts hierboven al zei:
Ik zie geen verschillen met hetgeen wat ze nu als nieuw op de site verkopen en die van mij…
of gebruiken ze daar een oude foto?!

Ja, enkele dagen terug waren daar zeker nog oude foto’s. De nieuwe dwarrelen rond op social media en recente reviews.

1 like

Heb je een linkje voor mij? Ik ben benieuwd. Google brengt me alleen maar op artikelen van 2017 en 2019 :upside_down_face:

https://www.mainspring.watch/bravur-bw003-review andere outings, waaronder de groene, waren foto’s of clips op Instagram geloof ik

1 like

Dank je.
Ik vind het nieuwe ontwerp eigenlijk net zo fraai als het oorspronkelijke ontwerp.
Merknaam vond ik op 3 eigenlijk wel goed staan, maar staat op de nieuwe ook prima.
Leuk artikel overigens en ook goed omschreven wat ik er ook bij voel.
Everyday watch die je niet in een hokje kunt plaatsen.

Zoals gezegd, ik kan alleen beamen dat het een mooi horloge blijft, maar ik vind dat het karakter wel wat verandert. Het is moeilijk onder woorden te brengen. Ik vind het nieuwe iets aanweziger, iets drukker, en misschien iets jonger (dus minder klassiek) ogen. Dat zit 'm in de extra text, vet gebruikte details, en de sterkere verticale en radiale lijnen die dit veroorzaakt. Reviewers hadden commentaar op de plaatsing van het logo op 3, maar ik vond het juist een goed detail dat de ruimte aan de sunburst liet. Hoewel niet per se lelijk, snap ik zelf volstrekt de behoefte niet om een modelnaam op de wijzerplaat te hebben, dus ik ben bang dat met de nieuwe versie, als ik die zou kopen, dat van die kleine punten blijven waarvan ik altijd zal denken: jammer dat ik het origineel niet heb waar ik niet direct iets op aan te merken had… En daarvoor zijn de Bravurs toch een beetje duur.

1 like