Hieronder volgt een totaal onsamenhangend verhaal over dingen die voor mij een logisch geheel vormen, mocht je daar geen zin in hebben, scroll dan vooral door naar beneden voor de foto’s.
Tiffany & Co is misschien wel de bekendste juwelier op aarde, de oorspronkelijke winkel huist nog steeds in New York in een monumentaal pand.
Horloges van Patek of Rolex die zijn voorzien van de naam Tiffany & co op de wijzerplaat (double signed) zijn vaak ook zeer gewild.
Met als misschien wel het bekendste voorbeeld de Patek Nautilus in de turqoise huiskleur van Tiffany;s.
Ooit opgericht door Charles Tiffany, ontwikkelde het zich tot één van de bekendste juweliershuizen en bediende het de nouveau riche van de nieuwe wereld:
Tiffany is door hun continue focus op kwaliteit een soort begrip geworden, wat uiteindelijk zelfs heeft geleid tot een boek van Truman Capote dat ook is verfilmd met de meest stijlvolle vrouw ooit; Audrey Hepburn
Nu kom ik uit Arnhem, of “Errrnem” voor locals. Audrey’s volledige naam was Audrey Kathleen van Heemstra Ruston, dochter van een Engelse bankier en een Nederlandse barones. En dus in haar jeugd woonachtig in Arnhem.
Leuk weetje; Tegenspeler in Breakfast at Tiffany’s was George Peppard, die naam zegt je misschien niets maar zijn latere karakter kent iedereen:
(Ja, ik was fan)
“Allemaal leuk en aardig, maar het heet hier horlogeforum toch?”
Klopt helemaal. Ik had al een hele tijd de stiekeme wens op een horloge in witgoud. De manier waarop goud aanvoelt aan de huid en het gewicht is gewoon iets speciaals, en witgoud is dan heel fijn under the radar. Ik heb een lichte fascinatie voor diamanten, en dan specifiek op de baguette slijpvorm. Een tijdje geleden kwam ik in een veiling een heel apart horloge tegen die meteen mijn interesse te pakken had. Het horloge liep niet, en werd bij elkaar gehouden met plakband (de caseback wilde niet meer dicht), dus ik was de enige bieder. Leuk detail, het uurwerk is een Hamilton 770, en het hele horloge is dus volledig in Amerika geproduceerd.
En nu ben ik dus de eigenaar van een witgouden horloge met diamanten (briljant en baguette) markers, met totaal geen relatie tot Arnhem, Audrey Hepburn of the A-team, maar ik ben er toch blij mee.