Het moest ervan komen; een Aerospace Evo.
Ik heb et al eens een gekocht, nieuw en na 8 maanden weer ingeruild op een Datejust II.
Maar het knaagde, had sinds eind jaren 90 al een zwak voor de B-1, de combinatie van analoog en digitaal vond en vind ik nog steeds woest aantrekkelijk. Mooie dial, super ontspiegeld en helder glas. De Aerospace tikt veel van mijn hokjes aan!
Dus al sinds het afscheid in 2019 bleef ik er toch telkens naar kijken en zoeken, maar nooit aangeschaft. Begin dit jaar had ik toch maar een optie genomen op een splinternieuwe bij een juwelier waar ik vaak kom en na passen en wikken en wegen toch niet aangeschaft. De prijs was fors, afdingen kon niet want er stond al een 2e klant in de wachtrij die hem ook wel heeft gekocht.
Maar het bleef broeien en bij een andere juwelier waar ik ook vaak kom lag ie dan! Een occasion in nieuwstaat. Full set met tag, crown beschermer, papieren, etc. De prijs was scherp en lager dan alle anderen op C24 of MP en de handelaren (als ze hem al hadden want het viel me al langere tijd op dat het aanbod magertjes was. Was een paar jaar geleden volgens mij anders?) En ik kon één van m’n Orissen inruilen.
Hij is met titanium band en ik ben/was nooit van titanium, maar ga het nu toch maar eens proberen (ohjee, wat zeg ik nú dan @amusicar !). Misschien wel mijn wormhole naar Ti GS!?
Als backup heb ik nog een blauw rubber Breitling band met vouwsluiting. En die gaat ook sowieso draagtijd krijgen!
Ik heb ook nog verschillende B-1’s op het oog gehad, maar die zijn toch al wat meer in gebruikte staat of bijna glasgepolijst! Begin van de maand was ik dichtbij een maar die was net verkocht…
En de mooiste op internet ligt momenteel in Japan…
Enfin, ben er blij mee en deze doe ik noooooit🤞 meer weg zei de gek!
Dan nu wat foto’s. Op titaniium.
(Weet iemand al bij voorbaat hoe je een titanium band kunt vrijhouden van titaniumvlekken?)