NA: Breitling B-1

De fenomenale Breitling B-1…
Ofwel… het horloge dat mijn hobby kapot gemaakt heeft… waarom??
Ik draag enkel nog de B-1. Speedy, Seamaster (de laatste zwarte), Marathon GSAR, Seiko’s… maken allemaal geen kans tegen deze kanjer.

Lang verhaal:

• Ik kocht een Aerospace op Uhr forum, leuk, licht, misschien iets te klein en licht, verkocht hier op HF
  • Ik kocht een Airwolf Limited Dassault edition op Watchfinder, onder garantie nieuw movement, prachtig ding, maar iemand in de US gaf er een mooi bedrag voor, verkocht (enorm veel spijt van!!!)
  • Ik kocht een B-1 op Chrono24, … wat een stuk, zit perfect om de pols, ziet er fantastisch uit. No papers, no box, wel een service en garantie bij Breitling. Love at first sight
  • Ik kocht een 2e B-1 hier op HF (thanks @carson !!!) deze keer wel met papers en box.
  • Eerste B-1 gisteren verkocht aan een liefhebber in DE

Dacht ik even verliefd te zijn op Breitling, dus grens over naar Maastricht om Navitimer te passen (verschillende modellen), Nope …
Kocht hier dan vorige maand een Avenger II GMT (thanks @crisis !!!) maar de klik is er na een week dragen nog altijd niet.

Geen idee waarom, maar de B-1 is mijn absolute nummer 1 geworden. De rest zit onder het stof in de kist :frowning:

De tool gekocht op Ebay om case open te doen, batterij vervangen. Tot mijn verbazing zit in mijn B-1 al de nieuwere SuperQuartz Breitling 78 movement, ergens zal die dus tijdens een service geplaatst zijn door Breilting zelf, serienummers op movement, case en papieren zijn van de niet SQ B-1 (de dial ook uiteraard).

Vandaag voor de eerste keer Polywatch gebruikt, en de B-1 ziet er als nieuw uit.

Gelukkig is de WR rating slecht, en komt de zomer eraan. Seamaster zal dus wel weer aan de pols verschijnen…

Of maakt Breitling ooit een B-1 met WR van 200m ???

57 likes

Ziet er top uit :+1: veel plezier ermee!

1 like

Aha, dus jij hebt die Avenger II GMT met arabic dail, heb ik mij een ongeluk naar gezocht :joy: :joy:
Gefeliciteerd met deze B1 :+1: :+1:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Ziet er glorieus uit!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig horloge, veel draagplezier
Werkt dat echt die polywatch, de B1 heeft toch saffierglas?

1 like

Had het eigenlijk gekocht voor mijn speedy, maar het heeft wonderen verricht op mijn B-1. Ziet er als nieuw uit. Wel de versie genomen met 2 componenten polish.

1 like

Sommige dingen laten zich met ratio niet beredeneren. Dus gewoon genieten van je NA!

1 like

Machtig mooi! :+1:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Heel toffe aanwinst :star_struck:

1 like

Het is een mooi horloge, maar dat een Speedy en een Seamaster geen kans maken is een beetje overdreven …

Ik spreek dan ook enkel voor mezelf….
Tot en met de aankoop van de B-1 had ik toch meer dan 5 jaar een evenwichtige draagtijd tussen mijn speedy, seamaster en planet ocean.
De B-1 heb ik sinds november 95% van de tijd aan de pols …

2 likes

Gefeliciteerd met je opgepoetste NA. Breitling doet het dus voor jou :muscle:t3:

1 like

Ik begrijp je helemaal. Prachtig horloge gefeliciteerd :grinning:

1 like

Prachtige aanwinst, veel plezier ermee!

1 like

Bedankt @mhoutman :wink:

Stuk groter dan de Aerospace, maar zit zooo comfortabel!

Deze is van 2000, movement is nieuwer.

Inderdaad een topper :grin:

1 like

Gefeliciteerd met deze topper! :+1:

1 like

Congrats met prachtige NA!

1 like