De fenomenale Breitling B-1…
Ofwel… het horloge dat mijn hobby kapot gemaakt heeft… waarom??
Ik draag enkel nog de B-1. Speedy, Seamaster (de laatste zwarte), Marathon GSAR, Seiko’s… maken allemaal geen kans tegen deze kanjer.
Lang verhaal:
- Ik kocht een Aerospace op Uhr forum, leuk, licht, misschien iets te klein en licht, verkocht hier op HF
- Ik kocht een Airwolf Limited Dassault edition op Watchfinder, onder garantie nieuw movement, prachtig ding, maar iemand in de US gaf er een mooi bedrag voor, verkocht (enorm veel spijt van!!!)
- Ik kocht een B-1 op Chrono24, … wat een stuk, zit perfect om de pols, ziet er fantastisch uit. No papers, no box, wel een service en garantie bij Breitling. Love at first sight
- Ik kocht een 2e B-1 hier op HF (thanks @carson !!!) deze keer wel met papers en box.
- Eerste B-1 gisteren verkocht aan een liefhebber in DE
Dacht ik even verliefd te zijn op Breitling, dus grens over naar Maastricht om Navitimer te passen (verschillende modellen), Nope …
Kocht hier dan vorige maand een Avenger II GMT (thanks @crisis !!!) maar de klik is er na een week dragen nog altijd niet.
Geen idee waarom, maar de B-1 is mijn absolute nummer 1 geworden. De rest zit onder het stof in de kist
De tool gekocht op Ebay om case open te doen, batterij vervangen. Tot mijn verbazing zit in mijn B-1 al de nieuwere SuperQuartz Breitling 78 movement, ergens zal die dus tijdens een service geplaatst zijn door Breilting zelf, serienummers op movement, case en papieren zijn van de niet SQ B-1 (de dial ook uiteraard).
Vandaag voor de eerste keer Polywatch gebruikt, en de B-1 ziet er als nieuw uit.
Gelukkig is de WR rating slecht, en komt de zomer eraan. Seamaster zal dus wel weer aan de pols verschijnen…
Of maakt Breitling ooit een B-1 met WR van 200m ???