De Chronomat GMT 40 Boutique Edition. Een Breitling van het nieuwe decennium: iets minder bling dan voorheen, geen wings () maar rustig en meer ingetogen. Mooie maat ook in 40 mm en niet te gek dik meer! Antraciet kleurige wijzerplaat en een kekke rode GMT wijzer, de citruspers kroon is dan wellicht een handreiking naar het verleden.
De rouleaux bracelet is een super soepel ding welke perfect passend is te maken met de hele en halve schakels, met het nodige denkwerk hoe de verschillende onderdelen aan elkaar te verbinden, maar het is zonder meer een mooi ding, ook de beleveled polished edge (?) van de kast loopt door in het gepolijste randje van de schakels. Zekerheidshalve heb ik de zwart rubberen rouleaux strap er ook maar bij besteld om wat af te wisselen, een mens moet wat hè
De vlindersluiting had niet perse gehoeven, maar is wel mooi geïntegreerd in het geheel👍
En ja, zoals ik al merkte bij mijn eerste Breitling ooit: de ontspiegeling van het glas is fenomenaal, soms denk je inderdaad dat het glas eruit is gevallen