Om Britney Spears maar even te quoten kan ik niet veel anders zeggen dan:
“Oops I did it again”
Het is weer zover, ik heb alweer een nieuwe klok gekocht. Zo ben ik afgelopen jaar verschillende keren een gesprek met mijn vriendin begonnen. Met rollende ogen luistert ze terwijl ik over mijn nieuwste 2de liefde vertel (2de omdat ze anders boos wordt ). Gelukkig vind ze de horloges meestal wel mooi en mag ik het lekker zelf weten
.
Een beetje achtergrond informatie voordat ik mijn nieuwste aanwinst aan jullie toon. Afgelopen jaar is voor mij als horloge gek nogal een druk jaar geweest. Tot begin dit jaar was ik eigenlijk al wel een horloge gek maar ik had nog niets in mijn doosje zitten waar ik echt heel trots op was. Hier moest dus verandering in komen. In januari heb ik naar aanleiding van mijn verjaardag een nieuwe Hamilton Khaki Field King gekocht. Beren trots was ik op mijn eerste (voor mij) “fatsoenlijke” klok. Al gauw wilde ik meer. Vervolgens heb ik op een veiling een TAG Heuer 2000 Series Chronograph gekocht uit 1994. Ik kwam er achter dat ik voor vergelijkbaar geld als mijn Hamilton dus ook een merk kon dragen waar ik zelf al een tijdje weg van was. Dit heeft alleen mijn ogen tot het kopen van 2de hands horloges nog verder geopend. Een paar maanden later, na een tijd zoeken, ook een mooi Citizen Bullhead gekocht. Bijna 2 keer zo oud als ik maar hij mocht er wezen. En dan nu is het tijd voor weer wat nieuws.
Via Reddit /r/watches kwam ik een foto tegen van een Breitling Chronospace en persoonlijk vond ik het een prachtig model. Vervolgens ben ik wat gaan zoeken, op Google maar ook op het HF om wat meer informatie te achterhalen over de Chronospace. Breitling is in dat opzicht nieuw voor me gezien ik me er nooit echt in heb verdiept. Vervolgens heb ik de gedachten geparkeerd dat ik er eentje wilde gaan kopen omdat ik dit jaar wel genoeg uitgegeven had aan horloges. Oh boy was I wrong.
Via de HF Horlogemarkt kwam ik de advertentie van @kevindb tegen die zijn Breitling Chronospace A56012.1 te koop had staan. Als ik me niet vergis is dit tevens de ex van @bart die hem wat langer in zijn bezit heeft gehad. Na het een paar dagen te laten voor wat het was heb ik hem toch maar een berichtje gestuurd dat ik interesse in het horloge had. En ja hoor, de volgende dag zat ik in de auto naar Breda om te gaan kijken. Ik maak mezelf vooral wijs dat ik het geld beter in een horloge kan stoppen dat hopelijk niet minder waard wordt dan het geld op de bank te hebben staan.
Bij Kevin aangekomen kreeg ik het horloge voorgeschoteld en ik was gelijk verkocht. Vervolgens onder het genot van een kop koffie het met Kevin over horloges gehad en weg lopen dromen over de toekomst. Vervolgens zat ik weer in de auto opweg naar huis, glimmend van blijdschap omdat ik een Breitling om mijn pols had.
Hier is hij dus. Mijn nieuwe Breitling Chronospace A56012.1 uit 1997. Leuk detail dat het horloge uit mijn bouwjaar komt :). Dit jaar nog vervangen van een nieuwe batterij en het is een Full-Set.
Ik hoop dat dit het begin is van mijn loop door de wereld van de wat meer High-End merken en hoop op een dag er nog veel meer mooie aan toe te voegen.
Sorry voor het lange verhaal. Bij deze de plaatjes: