NA: Breitling Colt 41 MM

Een tijdje geleden heb ik mijn Colt met blauwe wijzerplaat verkocht om een Seamaster 300 te financieren. Helaas heb ik van dit horloge snel afscheid genomen. Hoewel de lug to lug van de Seamaster korter is dan van de Colt zijn de lugs recht en de stalen band steekt uit. Gecombineerd met de hoogte droeg hij bij mij gewoon niet fijn. Exit Seamaster en hello heimwee naar een Colt.

Toen de Colt met witzilveren wijzerplaat van @anon53002072EV voorbij kwam heb ik dan ook niet geaarzeld en de trekker overgehaald (pun intended ;-)). Afspraak halverwege gemaakt in Utrecht en onder het genot van een bakkie de Colt aangeschaft. Nadat de (supercomfortabele) Professional 3 band op maat was gemaakt draag ik hem nu constant. Hij draagt super. Op papier is de lug to lug met 50,4mm fors maar door de kromming van de lugs en de manier waarop de bracelet aansluit valt hij perfect op mijn polsje,

De lichte wijzerplaat zorgt ervoor dat de balans tussen chique en sportief er is (meer dan bij mijn blauwe Colt met wings, die was sportiever/stoerder). Ein Colt für alle Fälle! Dat is deze Breitling zeker. Hij combineert makkelijk en de wijzerplaat is een plaatje om naar te kijken.

Het Breitling DNA zit er nog steeds goed in met de rider tabs. Ik ben er in ieder geval erg blij mee.

69 likes

Prachtig horloge, veel plezier er mee! :slight_smile:

1 like

Mooi! Prachtige bezel en wijzerplaat. Deze generatie Colt is niet meer in productie geloof ik?

1 like

Sterker nog. De Colt lijn is volledig opgeheven.

3 likes

Heel mooi ,past perfect gefeliciteerd :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Mooi horloge! Veel plezier ermee :blush::+1:t3:

Colt eruit? Grote fout van Breitling! Deze was betaalbaar en de instap in de wereld van Breitling…. Onbegrijpelijk!

5 likes

gefeliciteerd erg mooi ook met die witte wijzerplaat

1 like

Lekkere klok. Voor mij een van de mooiste moderne breitling.

:ok_hand:

1 like

Jammer!

1 like

Mooi horloge, veel plezier ermee⌚️

1 like

Prachtige aanwinst! Van harte en veel draagplezier gewenst. :blush: :+1:

1 like

Mooi, gefeliciteerd!

1 like

Een prachtige aanwinst.

1 like

Goede keuze, mooie allrounder :ok_hand:t3:

1 like

Mooi hoor! Gefeliciteerd
Ik vind hem prachtig in zijn eenvoud en hij draagt heerlijk. Het is mijn Daily beater geworden.

Het wordt wel verwarrend met onze namen :wink:

2 likes

Prachtige Colt :ok_hand:t2: veel draagplezier!

1 like

Lekker!

1 like

Mooie Breiling!:heart_eyes::ok_hand:

1 like

Jouw ex is in goede handen :grin: begrijpelijk dat je een colt mist, heel veel plezier ermee​:+1:

3 likes

Gefeliciteerd met deze mooie Colt Rutger. Stoer. Staat je goed

1 like