NA: Breitling Colt A17380 blauw

Het model van deze A17380 heeft me altijd al aangetrokken. Veel Breitling toeters en bellen maar toch redelijk compact waardoor het (mij) niet al te veel stoort. Dit keer geen zwart maar de keus ging tussen blauw en wit (eigenlijk champagne), vooral omdat je daar zo mooi een donker bruine band op kan zetten.

Het werd uiteindelijk toch de blauwe, gevonden in Italie, op donderdagochtend 02:30 gekocht en betaald, om 14:00 door DHL.it opgehaald bij de verkoper en op vrijdagavond om 19:00 bij mij aan de deur. Hulde!

Korte termijn oordeel:
Loopt lekker, draagt comfortabel, prachtig blauwe plaat, klikt mooi, vrijwel geen kras te bekennen en…mogelijk te klein :grin: maar ik ga proberen te wennen.

Pictures:(wat donker door het late licht, sorry).

39 likes

Mooi toch, ook klein went hoor :+1:

1 like

Prachtig!

Als hij te klein is, dan hoor ik het wel… :wink:

1 like

Heel mooi,klein maar fijn.

1 like

Heb dit model ook gehad, splinternieuw gekocht.
Wou altijd een dergelijke Breitling en de stick dial maakte het wat rustiger voor mij i.t.t. bijvoorbeeld het huidige model Colt.

Dit model vond ik fantastisch en erg klassiek overkomen, bij zeer veel gelegenheden te dragen.
Maar… met die intentie kocht ik geen Breitling en hij voelde ook echt een tikkeltje te klein.
Uiteindelijk overgestapt op een 45mm Avenger Skyland, echt een forse Breitling toolwatch maar niet overdreven groot naar mijn mening. Super tevreden mee.

Allebei de horloges een tijdje gehad maar waren beide stick dials met witte plaat… Dus afscheid genomen van de Colt. Mis hem af en toe toch wel een beetje. Veel plezier ermee! :smile:

1 like

@GMTplus1, dank Rik, geruststellend !
@ElChueco , dank Erik, ook geruststellend :wink:
@pdr , het compacte is inderdaad een plus
@Specter , Precies, de stick dial was ook voor mij een groot pluspunt. De nieuwe Colt is dan wel weer groter (ik dacht 44mm) maar te druk imho

Mijn beste,

Chapeau!!
Een gezaghebbende verworvenheid voor een langdurige pols-tijd.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Prachtige Breitling. Hier ga je veel plezier aan belevenđź‘Ť

1 like

Het genoemde broertje?

1 like

Proficiat! Mooie Breitling in een gave kleur

1 like

Brrr Cees, deze keuze kan ik even niet volgen…

Maar wens je er alsnog veel plezier van :wink:

Prachthorloge Cees ! Ik hoop dat je er aan kunt wennen :wink:

1 like

Sjiek man!
Niet elk horloge hoeft de grootte van een hockey puck te hebben om op te vallen.

Prachtige ingetogen Breitling; kan prima onder de polo op vakantie en sjiek genoeg voor in een kantoor omgeving!
(tevens stoer genoeg voor een zeiltochtje! :sunglasses:)

1 like

Heel erg mooie breitling. geniet er van. gr mennođź‘Ť

1 like

Tof! Dit was mijn eerste (voor mij) echt dure horloge. Heel veel plezier van gehad.

Ooit verkocht en daar heb ik lang spijt van gehouden. De huidige colt is er ook weer in 41mm, dus daar heb ik niet lang over getwijfeld.

Moraal van het verhaal…lekker van genieten en niet verpatsen :slight_smile:

2 likes

Erg mooi. Heel veel plezier gewenst van de colt.

1 like

zeer mooi, voor mij het mooiste Breitling model. Ik hou wel van de Colt!

1 like

Mooie aanwinst man gefeliciteerd .

1 like

Vrijdag een nieuwe omgehad om te proberen. Voor mij een super maat en een erg mooi horloge. Gefeliciteerd!

1 like

:joy::joy: Thanks Walter, te flashy voor jou denk ik :wink: