NA: Breitling Colt Automatic 44 A1738811

Beste forumleden,

Zoals sommigen al hebben kunnen lezen heb ik sinds vrijdag een ander horloge aangekocht.

Na weer wat meer tijd op het horlogeforum en Uhrforum doorgebracht te hebben, kwamen de kriebels er weer maar eens aan.
Ik ben een behoorlijke Breitling fan en begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker tevreden van mijn Superocean A17360 die ik nog van @klokkengek overgenomen heb maar ik werd gebeten door het nieuwe model van de Colt en ook een beetje door de Avenger II GMT.
Ik kan nu niet meer met zekerheid zeggen of het kwam door leden hier of door foto’s op Instagram maar in ieder geval bleef ik iedere dag hier en daar en op Chrono24 zoeken naar interessante koopjes van beiden en van de Colt 44 en 41mm want ik wist nog niet welke mij het beste zou passen.
Mijn SO is een 42mm en ik zou toch eigenlijk niet kleiner mogen gaan. Maar ja met m’n niet al te grote polsen zou een 44mm ook weleens lelijk uit kunnen vallen.

Ik herinner me nog een topic hier op HF waar er werd gesproken of je wel eens bij een juwelier met van die ingangssluizen en bewakers binnen bent gestapt om een horloge te gaan passen.
Ik ben een drietal weken geleden naar Kortrijk gegaan waar de dichtsbijzijnde Breitling dealer gevestigd zit.
Ik met m’n vrouw op een zaterdagmiddag daarheen gereden, ach ja eventjes 30km rijden om naar de juwelier te gaan kijken.
Ik werd al redelijk voor gek verklaard, we doen dat wel een keer als we daar zijn om te winkelen…
Ik zei we gaan eerst even kijken en dan mag jij nog lekker winkelen :smile: maar dat ging niet zo van harte.
Enfin, binnen gegaan en gevraagd of ik eens die Breitling Colt 44 en Avenger II GMT mocht passen maar er wel meteen bijverteld dat ik nog niets ging kopen.
Hele vriendelijke mensen en dat was geen probleem hoor. Oef dat was al een opluchting.
Ik begon daar met wat artikelcodes te gooien en die vrouw keek me soms wat verbaasd aan met de vraag hoe weet u dat allemaal, je zou beter hier komen werken, haha grappig, ik ben niet naast m’n schoentjes gaan lopen want de blik van mijn vrouw sprak boekdelen.
Hier een paar beelden van mijn pas sessie bij de juwelier en het was al redelijk duidelijk dat ik ooit voor een Colt wilde gaan, ik zeg wel ooit want het prijskaartje is toch nog behoorlijk.

Ik ben toen met een klein hartje naar huis gegaan want hoe in hemelsnaam ga ik dat bespreken om dat horloge ooit te kunnen kopen.
Veel beweging zat er niet in en ik kreeg al vlug de melding dat dit er nu niet zou komen… :cry:

Ik heb in die paar weken toch iedere dag maar dan ook iedere dag het verkoopgedeelte op HF, Uhrforum en Chrono24 in de gaten gehouden voor een tweedehandse.
Ook zeer regelmatig bij VMwatches, two2ten, Crownguard, etc gekeken en daar wat voorstellen gevraagd maar het lukte maar niet, VMwatches heeft de meeste keuzes en een Colt 44 maar helaas allemaal met blauwe dial.
In de quartz dan weer wel met zwarte dial en ik had bijna daarvoor gekozen maar door wat tips van anderen dit toch maar niet gedaan want de automatic heeft een veel mooiere dial en dat was mij nog niet opgevallen, ook omdat ik die niet in m’n handen heb gehad.

Een nieuwe via hun was uiteraard ook interessanter maar nog steeds een hoop geld.

Dan kwam ik op het Uhrforum een koopje tegen uit 2017 maar helaas was die al in het weekend verkocht, die was heel snel weg, potverdorie.
Het topic stond nog op gereserveerd dus toch de vraag gesteld maar helaas, net weg.

Vorige week heb ik toen in het gevraagde gedeelte daar toch maar gewoon eens geschreven dat ik op zoek ben naar een Colt 44 Automatic met zwarte dial.
Believe it or not, twee dagen later krijg ik een PM van diegene die toen het horloge wat ik voorbij zag gaan gekocht had.
Het was toch niet helemaal zijn ding en wilde het wel verkopen.
Tja dan ga je natuurlijk van alles bekijken en berekenen hoe je dit dan gaat uitleggen thuis.

Ik heb toen via @anon50762135EV en @ElChueco het één en ander gevraagd qua tips en heb toen een bod uitgebracht maar daar had ie niet zoveel oren naar, teveel verlies.
Hij vroeg eigenlijk hetzelfde of misschien in mijn ogen zelfs iets meer dan wat hij ervoor betaald had.
Weer een ontgoocheling.
Langs de andere kant is ie wel goed onderhouden geweest volgens de foto’s.
En dan weer die afstand van het uiterste puntje in België diagonaal door Nederland naar Duitsland.
Tja, ik ben zo al eens voor een Ling naar regio Druten gereden maar dit was nog een stuk verder.

Uiteindelijk toch maar toegezegd met een klein beetje van de prijs eraf en afgesproken om vrijdag daarheen te gaan.
Krijg ik opeens een link door van @ElChueco naar die Colt van @Aerschtuner.
Meteen naar Jan bericht voor z’n telefoonnummer en elkaar gesproken en foto’s doorgekregen.
Helaas was dit horloge niet goed genoeg voor mij en heb dat eerlijk uitgelegd dat ik me teveel zou ergeren aan de details. Daarvoor had hij alle begrip en zei het zelfs zelf dat ik het dan zeker niet moest kopen.
De afstand was wel enorm interessant.

Dus vrijdagmorgen om 03:45 vertrokken met de auto naar Duitsland waar ik rond 08:15 aankwam en jeetje wat een heerlijke ontvangst zeg, de koffie stond klaar en hij had zelfs voor een lekker ontbijt gezorgd. Dat kon ik natuurlijk wel smaken na zo’n lange rit.

Het horloge nogmaals in detail bekeken en gepast en ik ben dan uiteindelijk rond 10u daar weer vertrokken, de benzinetank weer aangevuld in Duitsland en hup op weg naar Nijmegen om nog even een bezoekje aan mijn vader te brengen waar ik dan gegeten heb en ben dan rond 14u naar huis vertrokken, uiteindelijk was ik om 17:30 weer thuis.

Zo, en dan nu een paar foto’s van mijn mooie Breitling Colt Automatic 44 met zwarte dial.
Zover ik eens heb kunnen controleren, loopt ie ca. +1,5 seconden per dag.

Bedankt voor het kijken en er volgen wel nog wat foto’s zo links en rechts op het forum.

Groetjes,
Ryan

44 likes

Mooi avontuur met een mooi resultaat. Veel plezier er mee Ryan!

1 like

:star_struck: Prachtig :+1:

1 like

Mooi verhaal! Ben nog wel benieuwd hoe het thuis is gevallen of verstop je hem nog onder je mouw? :wink:
Geniet er van!

2 likes

Heel mooi Ryan! Leuk om je enthousiasme te lezen :wink:

1 like

Leuk verhaal, ik wens je heel veel draagplezier

1 like

Heel erg mooi!Het was de trip in ieder geval waard:+1:

1 like

Haha, ik ben inderdaad dat stukje nog vergeten te vertellen.
Door wat goede afspraken te hebben gemaakt werd er uiteindelijk mee ingestemd zodat ik dit horloge toch kon aankopen.
Ik zal niet teveel in details gaan, maar onder de mouw hoeft ie gelukkig niet te blijven alhoewel ze het nog steeds ondenkbare bedragen vindt. :blush:

De andere Breitling Superocean zou ik eigenlijk niet ervoor inruilen of verkopen want het verlies daarop is te groot en ik wil die graag aan mijn zoon geven als ie wat ouder is.

2 likes

Heel leuk verhaal om te lezen, mooie trip, prachtig horloge en gelukkig was de Colt van Jan @Aerschtuner niet goed genoeg voor je :wink: want die neem ik morgen over van Jan.

2 likes

Nou leuk zeg! Die NA houden we dan ook nog tegoed, proficiat met je aankoop.

1 like

Ik ben het met iedereen eens​:stuck_out_tongue::heart_eyes:

1 like

Zeer mooie aanwinst deze Colt :heart_eyes: en een prachtig verhaal :wink:Mooi is de weg (letterlijk en figuurlijk in dit geval) naar een NA …

1 like

Goed om te horen dat hij nog steeds in de smaak valt en benieuwd wat Erik @ElChueco nu weer op het oog heeft na de Colt ‘die voorlopig niet meer weg zou gaan’ :joy: . We have all been there Erik, vooral ondergetekende :wink:

Thanks Metin @met1n , de blauwe is :+1: , veel plezier er mee!

@rytec1 : Will do.

2 likes

Leuk om je verslag te lezen. Veel plezier met je NA!

1 like

Mijn beste,

Zó zó!! Je hebt er duidelijk werk van gemaakt!!
Wat een ruimhartige introductie!!
Het is dan ook een magnifieke aanwinst de Breitling Colt!!
Ik wens je er derhalve een sprankelende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ik zit elke nacht in een hoekje te huilen.
:cry::cry::cry::cry:

Maar ik meen dit serieus. Grootste fout die ik heb gemaakt. Maar het mooie is, uiteindelijk, dat je er zo weer een koopt. Als je je ogen maar open houdt.

3 likes

Ik zorg goed voor 'm. No worries :ok_hand:

3 likes

Veel plezier met je aanwinst. Geniet er iedere dag van zoals ik al jaren doe. :wink:

1 like

Mooie aanwinst :ok_hand:
Leuk verhaal en lange trip :grin:

1 like

Fantastische aanwinst. Kan me voorstellen dat je blij bent na zo’n zoektocht. Deze gaat niet meer weg :wink:

1 like