NA - Breitling Colt military

Dacht maak even een incomming NA topic aan omdat ik zo weinig informatie kon vinden over dit specifieke model. Dit model is zo goed als alleen verkrijgbaar in de zwarte PVD versie. Gemaakt in de jaren ‘90 voor veiligheidsdiensten. Vaak met een logo op de wijzerplaat. Er waren ook modellen uitgebracht voor de ‘normale’ burgers, waar dit er een van was:

Het verwarrende aan dit model is de caseback:

Referentie: 80180
Model: A50035, maar er staat ook M50035.

Verder staan er 4 logo’s en staat het volgende op de caseback:

• Food water
  • Doctor Med supplies
  • Fire ammunition
  • Map

Geen idee waarom het op de caseback staat… :man_shrugging:t2: Als iemand hier antwoord op heeft hoor ik het graag.

Het is wel echt een leuk model voor dagelijks gebruik. Diameter is 38mm, dikte is ongeveer 10mm en Quartz is lekker makkelijk. Ideaal formaatje:

55 likes

Gefeliciteerd !
Leuk horloge.

1 like

Gave Breitling, veel plezier er mee! :grin: :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze Breitling :ok_hand: :+1:, heb ook even gezocht, kom niet verder dan dat deze tussen 1980-1989 gemaakt is. Maar als ik zo de tekst zie op de caseback, denk ik dat het een verwijzing is naar militairen maar weet dat natuurlijk niet zeker :innocent:

1 like

Tof ding, erg apart in de mooie zin.

1 like

Ja dat denk ik ook maar snap het nut er niet van dat het zo op de caseback staat. :man_shrugging:t2:

Dit schijnt te staan voor ETA 955.412

Foto van het binnenwerk:

Breitling ETA 955.412 NOS Chronometer 1990s - Gisbert A. Joseph Watches (joseph-watches.com)

A50035 zou moeten staan voor het model wat jij hebt (stainless steel) en M50035 voor de PVD versie. Het vermoeden is (volgens Breitling kenners) dat dezelfde caseback voor 2 modellen zijn gebruikt.

Schijnen ook nog een van de eerst fakes van gemaakt te zijn met een grijze plaat waar zowel mtrs als ft op de plaat staat.

https://www.allshopwatch.com/Breitling-A50035-22261.html

wel als het voor beide modellen gebruikt werd (civilian en militairy) en ze geen geld/zin hadden om een geheel nieuwe caseback te maken.

1 like

Ik denk dat dezelfde tekst op het PVD model staat en dat ze het gewoon overgenomen hebben op dit model voor de consument :wink:

1 like

Heel mooi Gefeliciteerd met deze mooie Breitling.

1 like

Ik ken dit model al heel lang, maar had ze nog niet met dit type markering gezien op de draairing.
Meestal is er een markering voor de minuten.

Ziet er een recentere versie uit.
He, 600 feet? Ipv 1000 feet.

1 like

Leuk model! Echt de voorloper van de huidige Skyracer met Breitlight kast.
Leuk ook de fixed lugs, lekker betrouwbaar met nato bandje :+1:

2 likes

Gaaf zeg :+1:t2: gefeliciteerd!

1 like

Die jij laat zien is de Breitling met referentie A17035 denk ik? Die zie je idd vaak voorbijkomen. Hebben veel gelijkenissen. Bezel is anders, bij mij staat alleen het aantal feet vermeldt en de kast van die van mij heeft fixed lugs.

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie NA. Bijzonder exemplaar, uniek lijkt me :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze gezaghebbende verworvenheid!!
Veel draagplezier.:+1:

1 like

Bedankt voor je duidelijke uitleg @Vinner

1 like

Mooi. Wel goed gedaan van Breitling, die case die zowel fixed lugs heeft als ruimte voor bandpennen.

3 likes

Hele mooie NA, geniet ervan! ook handig dat er een boodschappenlijstje op de case back staat voor alle basis benodigdheden voor een gezellige field trip :sunglasses:

1 like

Haha idd :joy: